Krilleman Krilleman skrev:
När slutade dom vara bra?

Aldrig enligt mig.
Ja du har så rätt, lite fel noterat av mig ! Försäljnimngsmässigt blev det ju en genomgående dipp efter Toto IV.
Jag anser dock att David Hungate, Jeff Porcaro och Bobby var stöttepelare på den tiden, det "riktiga" Toto. Hungate hoppade efter IV för karriär i Nashville, Jeffs bortgång 92. Kimball sparkad , åter efter några år, sen sparkad igen. Fortfarande bra, men jag saknar ryggraden i deras musik från och med Kingdom of Desire.

Har hundratals olika CD där dessa L-A grabbar backat som studiomusiker. Alla utom Bobby är t.ex. med på Ted Gärdestads album Blue Virgin Isles!

Sen har väl verkligheten kommit ikapp även Toto i form av Pro-tools. Som Jay Graydon uttrycker sig "Before Pro-Tools there were real pros!" Tror iofs att Toto inte behöver trolla mycket med PT, de är så bra ändå !

Autotune tror jag bara körs på live spelningar.
 
Krilleman
F fusion skrev:
Ja du har så rätt, lite fel noterat av mig ! Försäljnimngsmässigt blev det ju en genomgående dipp efter Toto IV.
Jag anser dock att David Hungate, Jeff Porcaro och Bobby var stöttepelare på den tiden, det "riktiga" Toto. Hungate hoppade efter IV för karriär i Nashville, Jeffs bortgång 92. Kimball sparkad , åter efter några år, sen sparkad igen. Fortfarande bra, men jag saknar ryggraden i deras musik från och med Kingdom of Desire.

Har hundratals olika CD där dessa L-A grabbar backat som studiomusiker. Alla utom Bobby är t.ex. med på Ted Gärdestads album Blue Virgin Isles!

Sen har väl verkligheten kommit ikapp även Toto i form av Pro-tools. Som Jay Graydon uttrycker sig "Before Pro-Tools there were real pros!" Tror iofs att Toto inte behöver trolla mycket med PT, de är så bra ändå !

Autotune tror jag bara körs på live spelningar.
Det sova varit är...
 
Krilleman Krilleman skrev:
När slutade dom vara bra?
1977.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
K
ID Investigation Discovery; där kan man snacka om straff till buset!
 
Mera YT, sent igår kväll slumpade det sig att en av de bästa tennismatcher jag sett poppade upp som förslag !! Visste inte att den fanns på YT, plötsligt händer det !

Björn Borg vs John Mcenroe , Wimbledon 1980 . Lika spännande nu som då, är du sportfreak och har tid över, se denna. På den tiden såg man den på svartvit TV i sommarstugan 😣

2,5 timmar i natt ooch resten till frukosten 🥱

 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Beck - Den osynlige mannen.
 
  • Gilla
Petesson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Beck - Den osynlige mannen.
Den hade jag missat, blir att se ikväll i gillestugan.
 
  • Gilla
Petesson och 1 till
  • Laddar…
Petesson
1:a avsnittet av Konflikt på TV4 play, en bra början för att vara en finsk serie!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ser/Lyssnar på Bo Kaspers Orkester.
Musik på Brunnen drar igång med 6 konserter på 6 dagar i Brunnsparken utanför Söderköpings Brunn
Publik framför en scen vid en utomhuskonsert i Brunnsparken, Söderköping, med höga träd och en byggnad i bakgrunden under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Allsång på Skansen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Konflikt
TV4
 
FredrikR FredrikR skrev:
Konflikt
TV4
Tänkvärd. Lite dramatiserad, men tänkvärd.
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tänkvärd. Lite dramatiserad, men tänkvärd.
Tyvärr.
Jag log åt de röda pilarna från öst på kartorna när jag gjorde lumpen för dryga 30år sedan..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.