Hej,

Jag är fundersam över vad jag behöver till detta låshus för att den ska funka. Ärdet en roddarfjäder som saknas?
Öppet gammalt lås inuti; fjädern, tumvred, skruvar, och plattor i metall på träbotten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En fjäder till själva handtaget fattas vad jag kan se
 
Borde inte någon fjäder peta övre låskolven åt vänster, och då kommer den samtidigt hålla uppe handtaget? Kan det vara den fjäder som sitter där nu men inte gör det som borde sitta annorlunda?
 
Sent svar men såg snubblade över tråden först nu.
Du saknar en roddarfjäder samt så är regelfjädern felvänd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.