Hej,
Bytte ut en tvättställskommod till en ny och när jag ska montera blandaren på den nya inser jag att det förmodligen saknas någon form av packning eller liknande för att den ska sitta stabilt. Till saken hör att den tidigare kommoden och blandaren monterades av rörmokare för 10 år sen, men jag har behövt skruva åt den regelbundet för att den ska sitta fast ordentligt. Känns inte som man vill dra åt.skruven mer i och med att den sitter i ett porslinshandfat.
Hur som helst, till blandaren har jag bara den länga "muttern" och u-formade metallbiten man sätter runt mutter och flexrören.
När jag nu googlar får jag fram att det borde vara någon o-ring eller annan form av packning. Vad ska jag köpa? Se googlingbild för några varianter på monteringssatser jag får fram.
Antar att en packning skulle göra både att blandaren sitter bättre fast och dessutom tätar ordentligt?
Bytte ut en tvättställskommod till en ny och när jag ska montera blandaren på den nya inser jag att det förmodligen saknas någon form av packning eller liknande för att den ska sitta stabilt. Till saken hör att den tidigare kommoden och blandaren monterades av rörmokare för 10 år sen, men jag har behövt skruva åt den regelbundet för att den ska sitta fast ordentligt. Känns inte som man vill dra åt.skruven mer i och med att den sitter i ett porslinshandfat.
Hur som helst, till blandaren har jag bara den länga "muttern" och u-formade metallbiten man sätter runt mutter och flexrören.
När jag nu googlar får jag fram att det borde vara någon o-ring eller annan form av packning. Vad ska jag köpa? Se googlingbild för några varianter på monteringssatser jag får fram.
Antar att en packning skulle göra både att blandaren sitter bättre fast och dessutom tätar ordentligt?
Löste sig, hittade en sån trekantig plastbit att ha på undersidan. Då gick det att skruva fast blamdaren ordentligt. Och blandaren hade en gummipackning inbyggd som fungerade bra när den var hårdare ditskruvad.ecb182 skrev:
Hej,
Bytte ut en tvättställskommod till en ny och när jag ska montera blandaren på den nya inser jag att det förmodligen saknas någon form av packning eller liknande för att den ska sitta stabilt. Till saken hör att den tidigare kommoden och blandaren monterades av rörmokare för 10 år sen, men jag har behövt skruva åt den regelbundet för att den ska sitta fast ordentligt. Känns inte som man vill dra åt.skruven mer i och med att den sitter i ett porslinshandfat.
Hur som helst, till blandaren har jag bara den länga "muttern" och u-formade metallbiten man sätter runt mutter och flexrören.
När jag nu googlar får jag fram att det borde vara någon o-ring eller annan form av packning. Vad ska jag köpa? Se googlingbild för några varianter på monteringssatser jag får fram.
Antar att en packning skulle göra både att blandaren sitter bättre fast och dessutom tätar ordentligt?
Klicka här för att svara

