Dragning av elkablar förberett för trefas, så det är ganska tjocka kablar. Men jag tycker att det är fult med en sådan bred och tjock kabelförvaring. Även om jag målar in den sen med samma väggfärg när jag målar om i hallen.
I köket har vi spårat, men sen tyckte elektrikern inte att det behövdes i hallen. (I andra lägenheter har de inte brytt sig) Det var ganska snabbt beslut som skulle tas. (Även kostnadsmässigt).

Kan vi spåra i väggen senare tillfälle, i alla fall en bit fram till proppskåp etc?
Eller är det bara att gilla läget och låta det vara?
Tycker att hela den lilla hallen bara består av fula proppskåp och dosor för fibernät.

Elcentral och kabelförvaring på en vägg i en hall med synlig tjock elkabel och brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bred kabelkanal längs taket ovanför en dörröppning i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker att prydligt klamrade kablar så gott som alltid är snyggare än kanaler. Nu vet jag vet inte vad det är för slags kabel här men det var verkligen en maffig kanal :oops:

EDIT: Jämför med den prydligt klamrade ledningen där till höger - kablar som matar centraler är visserligen grövre men det borde kunna göras nästan lika diskret.

• Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
W Wheelabrator skrev:
Jag tycker att prydligt klamrade kablar så gott som alltid är snyggare än kanaler. Nu vet jag vet inte vad det är för slags kabel här men det var verkligen en maffig kanal :oops:

EDIT: Jämför med den prydligt klamrade ledningen där till höger - kablar som matar centraler är visserligen grövre men det borde kunna göras nästan lika diskret.
Det är för framtida 3-fas, en för diskmaskin också och nåt annat, totalt är det 4 kablar i kabelrör. När vi spårade i köket för dessa var det typ 10 cm brett och ca 4 cm djupt för att rymma dem.
Därför denna tjocka kabelkanal. Hoppas att vi kan spåra senare när jag ska måla om i hallen. Hade den varit smäckrare hade det varit bättre och mer okej.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.