Jag har köpt en carport med ett isolerat förråd. Innertaket i carportdelen har glipor som är täckta med insektsnät. Det finns dock inget som avskiljer utrymmet ovanför carporten från förrådet.
Vad säger ni om den konstruktionen? Jag hade förväntat mig att det skulle finnas en vägg eller skivor som separerade den isolerade delen från carportdelen. Förrådet kommer att värmas upp med en luft-luftvärmepump, och därför är det viktigt att isoleringen fungerar som den ska.
Vad säger ni om den konstruktionen? Jag hade förväntat mig att det skulle finnas en vägg eller skivor som separerade den isolerade delen från carportdelen. Förrådet kommer att värmas upp med en luft-luftvärmepump, och därför är det viktigt att isoleringen fungerar som den ska.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Någon har säkerligen tänkt igenom konstruktionen och gjort bedömningen att det där är ett bra utförande avseende ventilation och isolering.
Om det sitter vindskydd även i gaveln ovanför carporten så är det bra.
Om det sitter vindskydd även i gaveln ovanför carporten så är det bra.
Jag förstår din tanke, men ovanför takisoleringen bör det ju vara utomhustemperatur oavsett om det var en avskiljande vägg emot carportdelen.
Jag tror inte det gör någon skillnad om du skulle sätta fast några spånskivor där direkt.
Jag tror inte det gör någon skillnad om du skulle sätta fast några spånskivor där direkt.
Klicka här för att svara