4 601 läst ·
41 svar
5k läst
41 svar
Vad sägs om de här nya delforumen?
Håll er till kärnfrågor (bygga hus), risken är annars stor att uppfattas som ännu ett facebook-wannabe som jagar varje liten annonskrona - besökarna tappar intresset, forumet urholkas och ni blir en del av svensk internethistoria. Jag är säkert en av många här som inte vill se sport och bilfrågor i mitt flöde eller trådlistan.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
A ajn82 skrev:
Bra idé, ett sånt kan jag lägga upp senare i veckan.Fotografen skrev:
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
Jag håller med de som tröttnat på kapade trådar där ett fåtal grälar om något helt annat vad TS frågat. Går det att införa någon form av varning för off topic? Den som seglar iväg får en varning, händer det igen, avstängning från forumet 3 dagar. Då skulle man slippa plöja genom 15 sidor för att se om någon redan skrivit det man vill framföra. Just det här inslaget skulle vara ett med varningsflagg, eftersom tråden handlar om delforum.
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Jo vi varnar för Off topic, men troligen skulle vi göra det mer. Men tveka inte att anmäla inlägg som du uppfattar som off topic. Så tittar vi på det.
/moderator
/moderator
Som redan nämnts Ett riktigt eldorado från en del skribenter. Det ska bli en långbänk på nästan allt, flera hundra om en skitsak. Är speciellt i en del trådar, inget glömt eller gömt. Är så att oavsett att en förklaring har framgott och problemet är löst, så ska det komma in mängder av inlägg som ska skriva om det.Helena S skrev:
Jag håller med de som tröttnat på kapade trådar där ett fåtal grälar om något helt annat vad TS frågat. Går det att införa någon form av varning för off topic? Den som seglar iväg får en varning, händer det igen, avstängning från forumet 3 dagar. Då skulle man slippa plöja genom 15 sidor för att se om någon redan skrivit det man vill framföra. Just det här inslaget skulle vara ett med varningsflagg, eftersom tråden handlar om delforum.
Det ska stötas och blötas i många frågor från en TS. Varför inte läsa ordentligt och är det då en lösning på en fråga, så låt bli att skriva. Jag läser hela frågeställningen och avstår med inlägg om svaret är givet.
Kan vara något tillägg som inte framkommit, men hänvisar då till andra som svarat. Men aldrig hela sidor med som inlägg.
Med ovansående så blir det säkert ett RACE att vara först att svara, men låt det vara så. Allt sannerar sig själv med tiden får man hoppas. Och insikt av sitt skrivande, svara eller inte svara.
Ny funktion gällande off topic! (För lått om off topic 😆).
Gällande off topic i trådar. Det finns ju några som tycker sånt är intressant och medför en till "dimension " i forumet där man även kan diskutera/argumentera/tjafsa mer generellt om frågan som lyfts. Vissa tycker också om att läsa det.
Det man skulle ha är en funktion som gör att man själv, när man skrivet i lägget, markerar det som off topic. Det kommer iaf få några att göra det. Sen så kan även moderator markera som off topic (eller så klart radera om det strider helt mot alla lagar och regler). Den nya funktionen skulle vara att den som läser kan välja (på något enkelt ställe i början/botten av tråden) att ta bort off topic eller vill man ha kvar det så avmarkerar man. Vill man alltid bli av med off topic kan man ställa in det under sin profil.
Gällande off topic i trådar. Det finns ju några som tycker sånt är intressant och medför en till "dimension " i forumet där man även kan diskutera/argumentera/tjafsa mer generellt om frågan som lyfts. Vissa tycker också om att läsa det.
Det man skulle ha är en funktion som gör att man själv, när man skrivet i lägget, markerar det som off topic. Det kommer iaf få några att göra det. Sen så kan även moderator markera som off topic (eller så klart radera om det strider helt mot alla lagar och regler). Den nya funktionen skulle vara att den som läser kan välja (på något enkelt ställe i början/botten av tråden) att ta bort off topic eller vill man ha kvar det så avmarkerar man. Vill man alltid bli av med off topic kan man ställa in det under sin profil.
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
@ajn82 och @Fotografen nu har jag lagt upp ett delforum Hifi & Hembio https://www.byggahus.se/forum/forums/hifi-hembio.201/
Jag flyttade lite trådar dit men blir osäker på var gränsen ska dras. Ska vi säga allt som handlar om ljud och bild, men även saker som parabol och antenn?
Jag flyttade lite trådar dit men blir osäker på var gränsen ska dras. Ska vi säga allt som handlar om ljud och bild, men även saker som parabol och antenn?
Jag tycker nog det kan vara ok med parabol och antenn också, även om det inte är direkt är kopplat till hembio i mitt tycke så kanske det ändå är bästa delforumet sett till helhetenMarlen Eskilsson skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avstånd till tomtgräns då angränsande tomt är en trottoar + lokalgata
Bygglov -
Board eller papp som underlagstak istället för masonitdiamanter
Tak & Vind -
Grannen byggt gångväg till sitt hus på del av vår tomt.
Juridik -
Hackordningen inom Bosch nuvarande sticksågsserie?
Verktyg & Maskiner -
Bandsågsblad som glider av.
Verktyg & Maskiner