Vi ska köpa en klocka där man bara ser visarna...(se bild). Under klockan ska vi köpa vägg-ord. Vilket ska vi ta som passar bäst ihop med klockan?
Carpe Diem (Fånga dagen) ELLER Festina Lente (Skynda långsamt)
Orden kommer se ut som på bilden nedan....(hittade inget på just Festina Lente men man kan skapa eget)
**************************************************************************************************************************
Carpe Diem (Fånga dagen) ELLER Festina Lente (Skynda långsamt)
Orden kommer se ut som på bilden nedan....(hittade inget på just Festina Lente men man kan skapa eget)
**************************************************************************************************************************
Åh, bevingade ord är en favorit! Men jag skulle inte valt någon av dom, båda två är rätt vanliga... (men nu är det ju inte jag som ska ha dom...) ett par förslag;
"carpe diem, quam minimum credula postero" = fånga dagen, betänk ej morgondagen. (kan ju va något lång).
"Ad infinitum" = i det oändliga (tiden/klockan går, vad som än händer).
eller den historiska; "alea iacta est" = tärningen är kastad (ingen återvändo!)
"carpe diem, quam minimum credula postero" = fånga dagen, betänk ej morgondagen. (kan ju va något lång).
"Ad infinitum" = i det oändliga (tiden/klockan går, vad som än händer).
eller den historiska; "alea iacta est" = tärningen är kastad (ingen återvändo!)
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Röstar på Festina Lente!
*****************wahlström skrev:Åh, bevingade ord är en favorit! Men jag skulle inte valt någon av dom, båda två är rätt vanliga... (men nu är det ju inte jag som ska ha dom...) ett par förslag;
"carpe diem, quam minimum credula postero" = fånga dagen, betänk ej morgondagen. (kan ju va något lång).
"Ad infinitum" = i det oändliga (tiden/klockan går, vad som än händer).
eller den historiska; "alea iacta est" = tärningen är kastad (ingen återvändo!)
Ja, den första är nog lite för lång...Men de andra skulle ju gå...För mig är dock Festina Lente helt nytt, har aldrig hört förr. Ska fundera. Tack!
http://www.finating.se Där finns både "Little Big Time" och "Little Big Time Romantic"
Vi har en sådan klocka hemma. Butiken vi köpte den på hette Design House Stockholm men jag tror den går att köpa lite här och var. Den är dock lite knepig att montera. Måste va rätt storlek på skruvhuvudet så man kan liksom pressa fast fästet. Våran hade en tendens att vilja tilta lite grann när klockan var 08:45 och 14:45. visarna tyngde ner så mycket.
Men snygg är den iallafall. Även om vi inte har nån text som bakgrund.
Ja just det...glömde....röstar för "Ad infinitum" eller kanske "Ad Hoc" som ju är populärt numera i finanskvarteren.
Men snygg är den iallafall. Även om vi inte har nån text som bakgrund.
Ja just det...glömde....röstar för "Ad infinitum" eller kanske "Ad Hoc" som ju är populärt numera i finanskvarteren.
Klicka här för att svara
