När det handlar om att köpa hus behöver man inte vara kompisar med säljaren/köparen. Det handlar om stora pengar och då ska man se till att skydda sig så gott det går från obehagliga överraskningar.

LäsLus skrev:
Tittade liten på posten och du kan köpa till att brevet lämnas mot kvittens, på så sätt har du en underskrift på att de mottagit brevet.[SIZE=+0]
[/SIZE]
Om jag vore säljare och fick ett rekommenderat brev så skulle jag vänta med att hämta ut det tills efter eventuell besiktningsklausul gått ut.

Det är lagligt att spela in samtal om man själv är delaktig i det även om motparten inte vet om det.

Fult, jag vet men kanske nödvändigt.

Maila är en bra grej annars, sen på det SMS:a/ring att säljaren fått mail. skicka även brev, skit i rekommenderat utan ett vanligt brev.

Jag skickade en gång ett rekommenderat brev till en person som aldrig löste ut det. Jag minns inte hur lång tid det tog, men till slut fick jag själv tillbaka brevet från Posten.
Om något är väldigt viktigt så tycker inte jag att rekommenderat brev är en bra metod.

Vi åkte hem till säljaren och fick underskrift på att hon tagit emot meddelandet. Det hjälper inte att bara kontakta mäklaren man måste meddela säljaren att du inte ska ha huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.