Vad de håller på att göra här (se bifogad bild)?

Som ni ser på bilden (om inte byggahus komprimerar den för mycket) är det en rad med stora brunnsliknande saker som är seriekopplade på ett grovt rör. Från "brunnarna" går det ut långa slangar. Här och var i marken kommer det upp vertikala rör, knappt decimetern i diameter, och ur vart och ett av dessa sticker det upp två smalare rör till vilka slangarna kopplas.

Allt vattnet i schakten för ju tankarna till dräneringsbehov men jag tycker inte att det ser ut som en sådan anläggning...

Något slags maxad jord- eller bergvärmeanläggning har jag också funderat på.
Platsen ligger bakom ett stort kontorshus och är i vanliga fall en parkering.

Någon som vet?

• 20101015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyresö
Trots att jag i många år pumpat betong till alla möjliga och väldigt märkliga konstruktioner både ovan mark och i tunnlar och långt ner i kulvertar under hela storStockholm, så har jag aldrig sett något liknande. Har ingen aning om vad det kan vara - och därför vet jag att jag kommer ligga vaken halva natten och fundera. Det finns säkert en diagnos för mitt beteende men jag blir "sjukligt" intresserad av varje ny helt otroliga "fantasikonstruktion" som jag ska pumpa betong till.

Skicka gärna fler bilder på helt otroliga konstruktioner, jag lider inte av att ligga vaken halva natten............även om min fru har andra åsikter....

Kanske en reningsanläggning, fett/oljeavskiljare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.