Några funderingar:
Motorvärmarens effekt. Är det 1000 W? Det är rätt vanligt med 500-600W på motorvärmare från Calix/Defa. Det finns dock mer.
Effekten på kupevärmaren sjunker med stigande temperatur. Den effekt som anges är vid -25 grader.
Hur mycket värme försvinner ur garaget när man öppnar/stänger dörren, aknske försumbart?
Hur länge står bilen parkerad?
Fuktproblemet: Vilken effekt var det på avfuktaren när den fungerade?
Går det att ställa ner effekten på kupevärmaren och rikta den lite uppåt? (Om värmen sprids dåligt med nuvarande placering så innebär det att värmaren kommer dra ner effekten eftersom den uppfattar det som varmt. Det innebär i sin tur att det tar tid att få rutorna isfria. Med bättre fördelning på luften kanske du kan köra endast 2 timmar)
Ovanstående saker kan tippa balansen åt ena eller andra hållet.