Vi har fått möjlighet att köpa en smal markremsa som tidigare varit allmänning och lägga ihop den med vår tomt. Som jag har förstått det blir det dels en kostnad för att lösa marken, dels en kostnad för lantmäteriförrättningen. Är det någon som vet vad en sådan kostar?
 
Kontakta Lantmäteriet och begär att få en skriftlig offert på kostnaden. Den erfarenheten jag har av lantmäteriet är att de inte står till vad de har sagt. :P

För att hålla nere kostnaden bör du själv leta upp de befintliga gränsmarkeringarna. Annars debiterar de en hutlös kostnad för sökandet!! ;)
 
Räkna med 15.000:- ungefär......
 
I vår kommun kostar det ca 8500, om man köper kommunal tomt och vill lägga till så bjuder kommunen på lantmätaravgiften.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.