Min kille har ärvt en fastighet där det ingick en himla massa skrot. Vi jobbar febrilt med att få tomten fri, men vet inte vad vi ska göra med campern på bilden (som ser rätt körd ut.) Kan någon vilja ha den gratis mot bortforsling, eller hur skrotar man den när man inte kan köra iväg den själv (vi saknar fungerande pickup och släp.) Har någon här erfarenhet av gamla campers?
Vi kommer annars behöva hacka den i småbitar och hyra släp för att ta bitarna till återvinningen som enda alternativ.
Vi kommer annars behöva hacka den i småbitar och hyra släp för att ta bitarna till återvinningen som enda alternativ.
Anlitar du en firma kommer du få betala även för att få lämna skräpet och osorterat brukar vara svindyrt. Gör du det själv får du slänga skräpet utan extra kostnad (i normala kommuner åtminstone). Men visst, ring valfritt åkeri med kran och säg att du har stort skräp att slänga om du har råd.
Jag skulle hyra en kontainer för osorterat och börja såga upp den med tigersåg redan innan leverans . Ställ kontainern bredvid så går det att dra in mycket direkt utan att bära runt det. Sen fyller ni resten av kontainern med övrig bråte och vips är det borta.
Det kostar en del men man slipper hyra/låna släp, köra iväg det och sortera allt på återvinningen. Tiden ni spar är guld värt när man röjer.
Det kostar en del men man slipper hyra/låna släp, köra iväg det och sortera allt på återvinningen. Tiden ni spar är guld värt när man röjer.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Svårt att se skick på bilden men vill ni absolut inte ha den själva så är det väl värt att lägga ut en bortskänkes-annons. Kommer någon och hämtar bra, annars som du säger hyra ett släp..D Deliquate skrev:Min kille har ärvt en fastighet där det ingick en himla massa skrot. Vi jobbar febrilt med att få tomten fri, men vet inte vad vi ska göra med campern på bilden (som ser rätt körd ut.) Kan någon vilja ha den gratis mot bortforsling, eller hur skrotar man den när man inte kan köra iväg den själv (vi saknar fungerande pickup och släp.) Har någon här erfarenhet av gamla campers?
Om ni har ett behov av en gäststuga eller lekstuga så bygg en ram att ställa den på.
Presseningen på taket kan tyda på läckage, så börja med att ta bort den och kolla skicket camperns tak.
Är campern i hyfsat skick så går det säkert att få den hämtad om priset sätts lågt.
För övrigt är det bästa sättet att skrota den på en företag som återvinner husvagnar.
Presseningen på taket kan tyda på läckage, så börja med att ta bort den och kolla skicket camperns tak.
Är campern i hyfsat skick så går det säkert att få den hämtad om priset sätts lågt.
För övrigt är det bästa sättet att skrota den på en företag som återvinner husvagnar.
Det blir inte så värst många vändor med släp om man gör ett bra jobb med att ”stycka” den. Jag slängde farsans gamla fiskeark med den metoden och den var typ i samma storlek som den där campen. Jag minns inte hur många släp det blev men förvånansvärt få.
Klicka här för att svara