Hej
Jag bor i ett hus från 1930-talet med egen brunn i trädgården. Håller på att renovera källaren och upptäckte då ett gammalt rör i väggen med en vattenledning i centralt. Vattenledningen är pluggad och det omkringliggande röret är fyllt med sten/grus förutom sista delen som var igensatt med fogskum och sedan täckt med puts. Jag tror det är en gammal vattentillförsel från brunnen. Det är lite fuktigt i röret och precis runt rörets kant nen inget som verkar har spridit sig vidare ut i väggen. Jag funderar på om man bara kan sätta igen det med cement eller om man bör göra något annat. Vad tror ni?

VS

• Gammalt igensatt rör i källarvägg, fyllt med fogskum och stenar, del av vattenledning. Synlig slitage på väggens puts runt röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt pluggat rör i källarvägg, fyllt med sten och fogskum; synliga spår av puts och fukt runt rörets kant.
    Skapa konto
  • Gammalt rör med vattenledning i en putsad vägg, delvis fylld med fogskum; tecken på fukt runt rörets kant i källaren på ett äldre hus.
    Skapa konto
  • Gammalt rör delvis dolt i källarvägg, omgiven av puts med fogskumspill på golvet, i ett hus från 1930-talet.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.