För mig så låter det ju som att du har så pass allvarliga problem att försäkringsbolaget behöver kopplas in. Kan man inte komma tillrätta med problemen med traditionell sanering, så återstår ju att riva bort material tills dess man kommer åt problemet. Detta är moment som rimligen borde hanteras av din försäkring. För så här kan ni ju inte ha det..

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L
Hittade det här på Flachback

Vi hade jättemycket silverfiskar i vårt badrum, jag sprayade raid längs med golv och väggfogen sen efter nån timme hade de flesta krypit fram och dött! Sopade ihop ca 50 st åt gången , dethär upprepade jag 5ggr. Efter det syntes dom inte till mera smile1.gif Jag minns dock inte vilken färg på raidburken jag hade

En länk till Raid
www.skadedjursfri.se/vanliga-skadedjur/insekter/i-luften/raid-insektsspray-300-ml.html

Tror inte man kan drabbas av silverfisk om man inte har några fuktskador och bor i ett svenskt klimat. Det är alldeles för torrt inomhus i Sverige på vintern för att de skall trivas.

GoFor it

Tror knappast försäkringsbolaget betalar för att riva ut golv, delar av köket, ev innerväggar pga av silverfiskar, om det inte är en fuktskada.

Dessutom bodde ju förra ägaren de vi köpte av här i 7 år utan att bry sig. Fast de var inte svenskar, så de kanske inte brydde sig.
Ägaren innan sprutade men bodde bara där 1 år.

Långsprötad silverfisk verkar vara vanlig i nyproducerade bostäder. de verkar komma in med byggmaterialet. Men jag tror inte de river ner golv, väggar i helt nya bostäder.

vår är dock inte ny, byggd 1991. Det är dessutom en bostadsrätt.
Styrelsen vet om det och har avtal med Anticimex som de hänvisade tilloch har beställt fuktmätning.

Vectrex.
Då hoppas jag att de dör eller i alla fall minskar i antal nu i vinter.
Det är en otroligt varm lägenhet på sommaren. Har oftast haft 26-28 grader i sommar inomhus
och silverfiskarna förökade sig.
Har beställt stora markiser för fönstrena för solen ligger på.

H hellepiano skrev:
Tror knappast försäkringsbolaget betalar för att riva ut golv, delar av köket, ev innerväggar pga av silverfiskar, om det inte är en fuktskada.
Det tror jag inte du ska utesluta. Har du inte kontaktat dem, så gör det. Och tala med kommunens miljö- och hälsovårdsförvaltning. Jag tror att det är mycket möjligt att det är just en underliggande felkonstruktion som har gett en fuktskada, som är roten till problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.