3 092 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Vad kan man köpa Gyproc Planum i Stockholmstrakten?
Jag försöker förtvivlat hitta någon som har Gyproc Planum (eller motsvarande gipsskivor med försänkning runt om) på lager. Men hitintills har jag inte ens hittat någon butik som vet vad jag pratar om.
Någon som har tips på vart jag ska vända mig?
Någon som har tips på vart jag ska vända mig?
Borde kanske ha sagt att jag redan pratat med Gyproc. De tyckte jag skulle kolla med Bejiers varuhus, men de har inte Planum.
Bauhaus var de första jag kollade med. Tyvärr är de 67st som ska finnas i Botkyrka en felinventering, så de har inte heller något hemma.
Det känns lite surt att behöva betala brytkostnad och extra frakt för att få hem en 30m2, men det är väl det som det hela slutar med.
Bauhaus var de första jag kollade med. Tyvärr är de 67st som ska finnas i Botkyrka en felinventering, så de har inte heller något hemma.
Det känns lite surt att behöva betala brytkostnad och extra frakt för att få hem en 30m2, men det är väl det som det hela slutar med.
Jag skulle säga att det faktum att ex-vis Fredells inte har några dessa skivor hemma i lager, samt den stora prisskillnaden, innebär att ingen i någon större utsträckning använder sig av dessa skivor. De använder sig då av vanliga skivor som de fasar ner kanterna på själva...
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Ja, den prisskillnaden va inte att leka med... Förstår att inte så många plockar hem de skivorna...
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Givetvis är det så... Men Gyproc skjuter väl sig själv i foten genom att sätta ett såpass högt pris från början...
Klicka här för att svara