Jag försöker förtvivlat hitta någon som har Gyproc Planum (eller motsvarande gipsskivor med försänkning runt om) på lager. Men hitintills har jag inte ens hittat någon butik som vet vad jag pratar om.

Någon som har tips på vart jag ska vända mig?

Ring Gyoroc och fråga?

Bauhaus i Botkyrka ska ha 67st hemma till priset 199kr st ( 13*900*2400)

En vanlig skiva, samma storlek och samma tillverkare, kostar 67kr.

Borde kanske ha sagt att jag redan pratat med Gyproc. De tyckte jag skulle kolla med Bejiers varuhus, men de har inte Planum.

Bauhaus var de första jag kollade med. Tyvärr är de 67st som ska finnas i Botkyrka en felinventering, så de har inte heller något hemma.

Det känns lite surt att behöva betala brytkostnad och extra frakt för att få hem en 30m2, men det är väl det som det hela slutar med. :(

Jag skulle säga att det faktum att ex-vis Fredells inte har några dessa skivor hemma i lager, samt den stora prisskillnaden, innebär att ingen i någon större utsträckning använder sig av dessa skivor. De använder sig då av vanliga skivor som de fasar ner kanterna på själva...

Ja, den prisskillnaden va inte att leka med... Förstår att inte så många plockar hem de skivorna...

Det är ju lite självuppfyllande också. Ju mindre det säljs, dessto mindre volymer produceras och ju dyrare blir det....

Givetvis är det så... Men Gyproc skjuter väl sig själv i foten genom att sätta ett såpass högt pris från början...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.