18 989 läst ·
92 svar
19k läst
92 svar
Vad kan jag kräva för skadestånd?
Jag behöver bara ta reda på att åtgärden som görs, oavsett vilken är godkänd. Jag tänker inte stå där med en fuktskada sen. Hur tar jag reda på det? Jag känner mig både orolig & arg över klantighetennino skrev:
Men det borde väl inte komma då mycket vatten om det är i bakväggen han borrat om den är innanför vanliga väggen?
Nått nytt badrum kommer du inte att få.
Öppna väggen vid hålet, gör ytterkanterna på hålet lite större och se till att det är rent, tryck i silikon eller nån typ av massa.
Eller ännu bättre är kanske att få i nåt 2komp tätskikt.
Så är det ofta när gamla saker ska ersättas. Men det blir orimligt ibland att ersätta. Det är därför åldersavdrag finns.V VOEKA skrev:
Jag vet inte men vår bekant som är duktig plattsättare kunde efter en snabb titt konstatera att det var kakel på andra sidan hålet. Kanske för att det är en infattning som det blir tunnare?Fairlane skrev:
Det låter helt galet att väggen kan vara så tunn. Även om det är en nisch i badrummet.
Moderator
· Stockholm
· 56 236 inlägg
Att borra djupare än väggen, med en problematisk skada som följd får väl ändå anses försumlig. Särskilt då den genomförs av en fackmann. Sen att den inte är uppsåtlig, vilket även kunnat innebära straffansvar är ju en annan sakClaes Sörmland skrev:
Elektrikern är ju bara skadeståndsskyldig om denne har varit försumlig. Kan alltid diskuteras utifrån omständigheterna om detta är en situation av försumlighet, en del av borrande innebär ju risker utan att agerandet för den skull är försumligt. Men det låter ju illa att lyckas borra igenom en vägg in i ett badrum. Hur kan händelsen förklaras?
TS bör begära fakmannamässig åtgärd. Sitter det inne i duschutrymmet, mao zon 0. Så hade jag varit ganska petig. Jag hade inte tagit ekonomisk ersättning, om det inte var för att jag ändå står inför en renovering.
Finns försäkringar för detta. det kommer inte sänka hantverakren , möjligen hans ego.