Dörren tar emot fläkten vilket stör mycket. Har inte byggt köket själv, var så vid köp. Kökets inredning IKEAs.

• Kök med vita IKEA-skåp, spis och köksfläkt. Dörren bredvid fläkten är öppen och visas med kollisionen mellan dörr och fläkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Unikt namn
  • Gilla
Ann Lindström1
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Byt fläkt till en utdragbar modell, eller demontera hörnskåpsdörren.
Finns alternativ till dörren?

Unikt namn
A Ann Lindström1 skrev:
Finns alternativ till dörren?
Mja andra tillverkare har ju challusidörrar som öppnas uppåt Men jag har inte sett det hos ikea.

Att ha det helt öppet är ju en enkel billig åtgärd där du prova fördelar(enkel åtkomst) mot nackdelar (damm) och överväga behovet av en nättare fläkt.

Kan de ha suttit en större spiskåpa som gick ner en längre bit tidigare? Ser lite konstigt ut att ha ett så "litet" skåp åvanför spisen.

• Gilla
Ann Lindström1
  • Laddar…
Mja andra tillverkare har ju challusidörrar som öppnas uppåt Men jag har inte sett det hos ikea.

Att ha det helt öppet är ju en enkel billig åtgärd där du prova fördelar(enkel åtkomst) mot nackdelar (damm) och överväga behovet av en nättare fläkt.
Jalusidörr hade varit det bästa. Får kolla om det finns någon som kan passa hos andra tillverkare.

Unikt namn
Det går ju att byta fläktskåpet till ett i samma höjd som övriga, och sätta fläkten så den sticker ut nedanför hörnskäpet. Men svårt att avgöra om det blir för trångt att spisa saker då.

• Gilla
Ann Lindström1
  • Laddar…
Då ser det ut som att fläkten skulle komma för nära spisen. Har för mig att minimåttet ska vara 50 cm.

• Gilla
Ann Lindström1
  • Laddar…
Det går ju att byta fläktskåpet till ett i samma höjd som övriga, och sätta fläkten så den sticker ut nedanför hörnskäpet. Men svårt att avgöra om det blir för trångt att spisa saker då.
Har varit inne på det men det känns som att det blir för trångt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.