fredri_k
Någon som köpt ny slitdel till duschdörr vid pivot funktionen? Pivot är ok, men det som gått sönder för mig är en plastbit med en kula, längst ner i listen där glaset sitter fast. När denna går sönder så sjunker glaset ner, och åker ur låsningen upptill.

Denna slitdel sitter med 2 skruvar, 1 cm djup men jag har gått bet att hitta reservdelen på nätet. Cirka 12 år gamla duschdörrar, förmodligen från byggmax jemofix eller liknande och billiga.

Att jag inte bara köper nya är att badrummet snart ska renoveras, hade varit smidigt med reserv plastbiten så hade det funkat igen.

• En hand håller en rund metallfäste med två skruvar och ett måttband placerat över det, inomhus med skor och kläder i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand mäter plastbit och kula vid pivot för duschdörr med linjal; trasig reservdel diskuterad i forumet om bygg- och renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Duschdörrens nederkant visar en trasig plastbit vid pivotfunktion på svartvit kakelgolv.
    Skapa konto
  • Duschhörna med glasdörr som saknas nedre pivotfäste, omgiven av vitt kakel och duschtillbehör på hyllan bredvid.
    Skapa konto
  • Plastbit med kula i duschdörrens nedre list, omgiven av damm och smuts, sitter med två skruvar, delvis sönder och orsak till att glas sjunker.
    Skapa konto
BirgitS
Det finns flera liknande trådar om gångjärn etc. som går sönder i duschdörrar och det finns vanligen inga reservdelar till billiga produkter i mer än 3 år, förslaget brukar bli att 3D-printa ut delen.

fredri_k
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns flera liknande trådar om gångjärn etc. som går sönder i duschdörrar och det finns vanligen inga reservdelar till billiga produkter i mer än 3 år, förslaget brukar bli att 3D-printa ut delen.
Aha ja det var ju fiffigt! Jag skulle ju kunna plocka ner den andra karmen som fortfarande fungerar och be någon 3d printa ut en…

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.