Efter att ha sökt och läst har jag fortfarande några funderingar.

Jag ska ersätta de nuvarande innertaken som i vissa rum är pärlspont och vissa är råspont. Jag har tänkt använda vanliga gipsskivor och sedan spackla och måla för att få jämna tak.
Alla taken är sänkta, från början har det varit spänntak i huset.

Nu till mina frågor, vilka förarbeten bör jag gör?
Måste jag riva ner de gamla taken eller kan jag skruva gipset direkt i de gamla taken?
Några andra tips innan jag sätter igång tas gärna emot.

/Daniel 01
 
Det går bra att skruva gipsen direkt i befintligt tak.
 
Är bef. tak mycket ojämnt så dra på en läkt innan 1"x2" räcker mycket bra. Kan man dra ny el till takkronan i spalten också ;)
 
Om de är sänkta skulle jag riva bort de gamla. Elen bör väl finnas i orginal taket?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.