Vi har fått flera nya märken i golvet senaste halvåret.
Först tänkte vi att vi hade spillt något som fräter på golvet men det har dykt upp fler fläckar efter det.
De går inte bort mekaniskt genom att skrapa på dem, verkar ligga under ytan som är hårdvaxolja.
Förutsättningarna är följande.
Furugolv som är betsat och hårdvaxoljat. Legat i fyra år. Luftvärmepump installerad i höstas. Huset står på grundmur med krypgrund. 140 cm isolering i golvet.
Vad kan det vara?
Först tänkte vi att vi hade spillt något som fräter på golvet men det har dykt upp fler fläckar efter det.
De går inte bort mekaniskt genom att skrapa på dem, verkar ligga under ytan som är hårdvaxolja.
Förutsättningarna är följande.
Furugolv som är betsat och hårdvaxoljat. Legat i fyra år. Luftvärmepump installerad i höstas. Huset står på grundmur med krypgrund. 140 cm isolering i golvet.
Vad kan det vara?
140 cm isolering, värmeutslag kanske 
Klicka här för att svara

