S
Har två rör på ena sidan av huset - kan det vara spolbrunnar som sitter bredvid varandra?

Det märkliga är att jag tror det ev. finns en spolbrunn/rensbrunn på andra sidan?
 
  • IMG_2333.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2334.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2335.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2332.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser väl ut som det. Du kan ju ha 3 olika typer av rör som kan behöva spolbrunnar. Avlopp, dagvatten, och dränering.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ser väl ut som det. Du kan ju ha 3 olika typer av rör som kan behöva spolbrunnar. Avlopp, dagvatten, och dränering.
Precis. Jag har tre brunnar på framsidan som är just avlopp, dagvatten och dränering. Sedan har jag ytterligare en brunn på baksidan för att kunna spola igenom dräneringen därifrån. Så många spolbrunnar är nog både vanligt och bra att ha.
 
S
H hempularen skrev:
Ser väl ut som det. Du kan ju ha 3 olika typer av rör som kan behöva spolbrunnar. Avlopp, dagvatten, och dränering.
De med gjutjärn tror jag har med kommunala avlopp och vatten att göra. Så de två silvriga är då för dränering och avlopp?
 
S Sp1nd3l skrev:
De med gjutjärn tror jag har med kommunala avlopp och vatten att göra. Så de två silvriga är då för dränering och avlopp?
Det är omöjligt att säga bara från bilden. Min gissning är dränering och dagvatten. Det är två system som brukar renoveras samtidigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.