Jag har en kolonistuga och har några fläckar på väggen. Jag har trott att det är fukt, att det rinner in från taket. Men fuktmätare visar ingen avvikelse. Jag har installerat en värmepump så det känns inte fuktigt eller rått i stugan. Fläckarna har inte minskat efter det.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Gå ut och titta på taket. Är det en skarv rakt över (?) så är det ett ställe du kan börja med.
En fuktmätare säger inte mycket mer än att det är torrt för ögonblicket.
En fuktmätare säger inte mycket mer än att det är torrt för ögonblicket.
Ja misstänkt att det kommer från taket men tänkt att fläcken borde minskat när det är torrt.. men är ju förmodligen inte ”rent” vatten så därför fläckar finns kvar.I InsidersUnited skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Sådana fläckar försvinner aldrig, det är därför man kan bli missledd om man hittar en fläck och någon tidigare husägare lagade orsaken till läckan 1956 men tog inte bort fläcken...😉
Tips till ditt framtida jag: Du har 2 stycken utmärkta fuktmätare som du alltid bär med dig i ändarna av dina armar. Handflatorna är utmärkta indikatorer på fukt och tar aldrig slut på batteri. 🙌👍
Tips till ditt framtida jag: Du har 2 stycken utmärkta fuktmätare som du alltid bär med dig i ändarna av dina armar. Handflatorna är utmärkta indikatorer på fukt och tar aldrig slut på batteri. 🙌👍
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Vad kan det vara för hål i min vägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan detta vara asbest, eller vad är det för material?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad kan det vara för färg?
Fasad