Hej allihop!

Vad kan det kosta att göra om ett badrum på ca 10 kvm?

Hade tänkt kakel på halva väggen och våttapet på resten upp till taket. Ny matta, handfat (behöver inte vara exklusivt) och badkar. Jag har rätt dåligt hum om priser men om man gör jobbet själv är då en kostnad på ca 5 - 10 000 kr rimlig? Är det svårt att sätta kakel?

Hej Annie!
Jag gjorde om vårat badrum i höstas och då kaklade jag golv och väggar. Vid duschen var det lite hörnen och så, men det finns plast/ metall lister med rundade hörn som är lätta att använda och det blir snygga övergångar. Vårat badrum var/ är ca 10 kvm också. Vi fick tag på ett snyggt och billigt kakel, men det räckte inte till hela badrummet. Så vi fick bryta av med en annan färg i dushen och det blev himla snyggt!
Kostnad för allt var ca: 15000.
Kakel, gummimassa och fix ca:8000 tusen.
Ny toalett och duschblandare ca: 3000. Sedan så köpte vi handfat och blandare ifrån Ikea ca: 1000 och lite skåp med dörrar ca:3000.
Kakla är inte särskilt svårt om man använder snöre, jag tror jag använde 5 mm. När du fogar golvet, se till att du får med bort det mesta ifrån plattorna innan det har stelnat, våra plattor var lite knaggliga så det blev lite slitgöra efteråt. :)
På väggarna så går det bra att efterbehandla med trassel. Skulle du ha fått för mycket fogmassa eller så, så finns det någon syra man kan använda för att ta bort med.

Mvh
Olof

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.