Vi har idag ett servitut för att komma till vår tomt. I samband med en renovering inom kort kommer lastbilar att behöva åka över detta servitut. P.g.a. lastbilarnas bredd så kommer de att behöva ta ut kurvan och åka utanför vårt servitut. Grannen har sagt att det är ok att lastbilarna svänger in på deras tomt förutsatt att vi återställer efter oss.
Entreprenad firman har sagt att de inte kan åka på gräsmatta och att vi måste lägga ut makadam eller liknande på grannens tomt som underlag.
I närheten såg jag att de har lagt ut någon slags markduk på åkern för att förhindra att stenkrossen ligger kvar på åkern efter att arbetet är avklarat. Vad kallas denna duk? Jag utgår ifrån att den måste vara relativt stark. Om jag kan riva sönder den med mina händer så fungerar det ju inte..
Jag skulle vilja köpa en likadan
Den kändes riktigt rejäl och bra.
Är den här på Byggmax samma sak? N1 klass
Entreprenad firman har sagt att de inte kan åka på gräsmatta och att vi måste lägga ut makadam eller liknande på grannens tomt som underlag.
I närheten såg jag att de har lagt ut någon slags markduk på åkern för att förhindra att stenkrossen ligger kvar på åkern efter att arbetet är avklarat. Vad kallas denna duk? Jag utgår ifrån att den måste vara relativt stark. Om jag kan riva sönder den med mina händer så fungerar det ju inte..
Jag skulle vilja köpa en likadan
Är den här på Byggmax samma sak? N1 klass
Redigerat:
Duken heter Klas men kallas för Klasse 
De flesta firmor verkar vilja sälja duken på hel rulle vilket blir rätt dyrt om du inte behöver så mycket. Kolla runt om någon säljer på meter.
Ska du har grövre material i botten eller bara makadam? Jag har använt byggmax N1 duk under grus med lågbelastning och det fungerar bra men den är absolut inte lika kraftig som riktig vägduk i N4 klass. Ska det bara vara temporät och på en mindre yta kanske du kan komma undan med att lägga N1 duken i flera lager.
De flesta firmor verkar vilja sälja duken på hel rulle vilket blir rätt dyrt om du inte behöver så mycket. Kolla runt om någon säljer på meter.
Ska du har grövre material i botten eller bara makadam? Jag har använt byggmax N1 duk under grus med lågbelastning och det fungerar bra men den är absolut inte lika kraftig som riktig vägduk i N4 klass. Ska det bara vara temporät och på en mindre yta kanske du kan komma undan med att lägga N1 duken i flera lager.
Jag behöver nog ca: 75kvm. (25m * 3m) Den starka duken som syns på bilderna är då N4 klass? Det var ganska dyrt med en rulle precis som du sa.. (Klass N4, 5,25x140m kostar 13.000kr) speciellt när det bara är provisoriskt under arbetstiden.
Bästa svaret
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 023 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 023 inlägg
Enklast är väl att du låter entreprenadfirman tillhandahålla duken och att de beställer och lägger ut bärlagret.
Alternativt att du köper duken av dem och själv beställer utkörning av bärlager/grus.
Alternativt att du köper duken av dem och själv beställer utkörning av bärlager/grus.
Klicka här för att svara