Ja självklart har ni sagt till i tid för att få en specifierad faktura. Det tror jag inte ens är värt att diskutera.

Ni får vara medvetna om hur mycket ROT ni är berättigade men mer kan inte ni göra. Det ska av byggfirman dra av direkt på fakturan och lämna till skatteverket efter att ni betalat er del. Ni kan inte göra avdrag själva i er deklaration. Däremot lär firman vilja ha rena pengar av er nu och endast köra ROT på slutfakturan. Beloppen blir detsamma men risken för problen ökar.

Tyvärr ser jag dessa ärenden några gånger/år och de tenderar att bli röriga och problematiska för alla parter

Min rädsla gäller ju att om vi börjar diskutera med byggfirman stoppar de allt arbete tills vi har pratat klart, det gjorde de i februari. Jag vill ha det "perfekta" argumentet, som de inte kan tjafsa om, därför att det är så självklart.
Jag får väl prata med försäkringsbolaget. Det ligger ju i deras intresse också att vi får flytta hem, de står ju för hyran på lägenheten vi bor i under tiden. Kanske finns det möjlighet till rättshjälp via hemförsäkringen om det blir krångligt.

Vi vill flytta hem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.