Upptäckte ett droppande läckage och när jag skruvade av denna för att felsöka (misstänker att förra husägaren dragit åt slangklämman för hårt så det gick sönder) så såg jag att det ar hålet som var boven.
Vad heter denna del ifall jag vill byta den? Eller måste jag kapa slangen och sätta dit en ny? Finns det något alternativ till slangklämma?
Tack på förhand!
Vad heter denna del ifall jag vill byta den? Eller måste jag kapa slangen och sätta dit en ny? Finns det något alternativ till slangklämma?
Tack på förhand!
Jo, verkar vara fastgjuten.Mikael_L skrev:
Vad är alternativet om vulktejpen inte håller?
Kan man kapa av en del av slangen och koppla på något annat så det håller tätt?
Produkter som diskuteras: "vulktejpen"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Jag vet inte något produkt som är gjord för detta, så jag tror att det blir att göra något eget påhitt hur du än gör.
En del diskmaskiner har en avloppsslang som sitter med någon koppling på maskinen, då finns möjligheten att köpa en ny slang och byta.
En del diskmaskiner har en avloppsslang som sitter med någon koppling på maskinen, då finns möjligheten att köpa en ny slang och byta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Slamfärg i pulverform - Erafarenheter över tid? Daladry/Glor-Isol
Färg, Måla & Tapetsera -
Ska flytta radiator, behöver förstå vilka valmöjligheter jag har
Värme allmänt -
Erfarenheter av sängram med förvaring med gasfjädrar
Inredning -
Erfarenheter av wellmate hydrofor i glasfiber?
Vatten & Avlopp -
App för elförbrukning på olika fastigheter
Elavtal, elpriser & elförbrukning