Verkar vara några särskilda skruvar som ej går att skruva ur. Ngn som vet?

• Infälld takplåt med två svåråtkomliga skruvar i hållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Minnesota Minnesota skrev:
Verkar vara några särskilda skruvar som ej går att skruva ur. Ngn som vet?
Är inte det där typ standard ikea? Skruvarna ska gå att skruva upp och sen bara lyfta loss från kroken.

Funkar inte det så skruva lös kroken, kommer bli märken i taket då från fästet som sitter fast i kroken.

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
A
Lamputtaget ser ut att kunna vara ett eljo trend.
Fästet tillhör kanske någon belysning som du glömt ta bort.

Varje armatur för lamputtag levereras ju med egen fästanordning till kroken. Det är inget som medföljer lamputtaget eller behöver sparas.

Den gamla typen av uttag du har är ersatt med dcl-uttag.

Hej!

Jag känner igen exakt det där metallbeslaget, det hör till en Ikea Tross. Utgången ur Ikeas sortiment, men jag vet att jag hade en sån lampa som jag köpte cirka 2012.

Om du inte har kvar lampan så behöver du inte beslaget längre. För att montera bort det så ska du skruva skruvarna motsols, så att den där "brickan" som hakar fast i takkroken lossnar, sedan hakar du ur den bara.

Se bilderna nedan (lånade från en gammal Traderaauktion)!

När du väl har resten av lampan är idén att du stoppar in lampan "på" beslaget, och sedan skruvar fast med två skruvar.

• Metallbeslag och kopplingsplint från en Ikea Tross lampa syns på ett trägolv, med synliga skruvar och ledningar.
    Skapa konto
  • Vit Ikea Tross taklampa med tre spotlights liggande på ett trägolv, tillsammans med ett metallbeslag bredvid.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.