Hej jag har en fråga vad heter den gammla strömbrytera/ur eller vad det är men det är kvicksilver brytare i vilket år fans dom å hur mycket kvicksilver är det i den har en sån hemma liggande med 2 st kvicksilver brytare i mvh markus
:thinking:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Närbild av rostig termostatventil med isolerade rörledningar och inställningsratt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen elcentral med tidsur och anslutningar, smutsiga vägguttag syns nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammaldags timer med vred och urtavla monterad i ett elektriskt skåp, omgiven av ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla öppna eluttaget med synliga ledningar och mekanisk timer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En klockströmbrytare/timer där kvicksilver i röret används som kontakt vid till och frånslag.
Lämna in på återvinningen så att kvicksilvret tas om hand på korrekt sätt.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Nä spar den istället. Det är synd om allt ska kastas...........
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Eller så labbar du lite med kvicksilvret först.

 
  • Gilla
eal och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Nä spar den istället. Det är synd om allt ska kastas...........
Det har du ret i
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.