Blir galen.
Finns lösning?
Vl är alltså två användare till en windows 11 dator. Båda har egna blåtandsheadset parade med datorn men även till egna telefoner.
Sitter jagmed datorn och lyssnar med mitt headset och den andra annvändaren sätter på sitt headset för användning mot telefonen så väljer windows att koppla över mitt pågående ljud till den andra enheten.
Otroligt irriterande.
Verkar vara windows systembrist som vanligt men undrar om någon här upplevt samma och har ett sätt att jobba runt detta.

optimizer optimizer skrev:
Blir galen.
Finns lösning?
Vl är alltså två användare till en windows 11 dator. Båda har egna blåtandsheadset parade med datorn men även till egna telefoner.
Sitter jagmed datorn och lyssnar med mitt headset och den andra annvändaren sätter på sitt headset för användning mot telefonen så väljer windows att koppla över mitt pågående ljud till den andra enheten.
Otroligt irriterande.
Verkar vara windows systembrist som vanligt men undrar om någon här upplevt samma och har ett sätt att jobba runt detta.
Använder ni två olika konton? Vet inte om det är lösningen men värt att prova om ni inte gör det, med olika konfiguration av ljud.

Ja två olika konton. Men enhetskopplingen verkar ligga på systemnivå och inte per användare tyvärr.

Har liknande problem och saknar möjligheten i Windows att kunna ha en enhet parad men inte koppla upp sig automatioskt så som går att göra på Wifi nätverk. Så följer tråden med nyfikenhet om det dyker upp nått matnyttigt.

Kollat med tre olika AI's och enl dem så är enda sättet att köra "unparing" på det BT headset som inte används.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.