Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Folk brukar kalla dom första generationen betongpannor eller knäckebröd pannor då dom går sönder konstant.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag undrar om det inte är dags att byta hela taket.
Dvs ny papp, ny läkt och nya pannor.
Det hela är ju i alla fall nästan 50 år nu, och det är säkert många fler pannor som är dåliga.
För att inte tala om pappen...
Dvs ny papp, ny läkt och nya pannor.
Det hela är ju i alla fall nästan 50 år nu, och det är säkert många fler pannor som är dåliga.
För att inte tala om pappen...
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
I johan ivarsson skrev:
Jo hela taket behöver bytasKnockOnWood skrev:
Att få tag på enstaka betongpannor för att lappa och laga med samma format är inte så svårt, du får kolla bland andra 70-tals hus och se om någon har en trave reservpannor som inte använts än.
*Men* om du ändå ska byta hela taket så är det ointressant, då de inte behöver matcha de gamla så exakt för att få ett likvärdigt utseende.
*Men* om du ändå ska byta hela taket så är det ointressant, då de inte behöver matcha de gamla så exakt för att få ett likvärdigt utseende.
Klicka här för att svara

