Frugan ville ha 2st soffor från Kivik serien och dom verkar vara stabila än så länge.:p
Det är 10års garanti på stommen och klädseln är tvättbar så det verkar vettigt.

Micro skrev:
Frugan ville ha 2st soffor från Kivik serien och dom verkar vara stabila än så länge.:p
Det är 10års garanti på stommen och klädseln är tvättbar så det verkar vettigt.
Gillar dem oxå, men maken tyckte var ruskigt osköna.. så det blev inget av det (observera att jag kan kompromissa haha) :thumbup:

Får vi se bild på hur det blev då? :D

Renoveringsprojekt i garage med borttagen garderob, synliga träreglar och isoleringsmaterial på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Garaget blev lite fattigare på asbest en garderob färre och därmed fyra decimeter längre. (Fast snarare 3,5dm när jag fått dit dubbelgips på väggen)

95% klar med värmen/vatten nu. Bara vvc kvar att drift. Bergvärmen tuffar på , shuntarna likså. Får se om man kommer till huset och får plaska eller inte imorgon :rolleyes:

Installationsvy av bergvärmesystem med shuntar och rörkopplingar på en väggarbetsplats.
Skapa konto

Installation av kopparledningar och shuntar för bergvärme nästan färdigställd i källartak.
Skapa konto

Installation av kopparledningar och värmesystemkomponenter för bergvärme nästan färdigställt.
Skapa konto

Nyinstallerade kopparrör och radiator i ett renoveringsprojekt för uppvärmningssystem.
Skapa konto

Värmerör och shuntar monterade på vägg, nästan färdigställt värmesystem i byggprojekt.
Skapa konto

Kontrollpanel för bergvärmesystem som visar temperaturer och status, indikerar drift av värmesystem.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
Här kommer en bild Snigla..
Vardagsrum med svart soffa, glasbord och tänd TV, mjuka textilier på soffan och ett dekorativt kuddfodral med text.
Skapa konto

• Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
D09
Barnfri 😄👍

Passade på att såga upp lite stockar som har legat och väntat på motorsågen något år 😁

Sen slutade sågen fungera 😩

Krattat jord istället.. Med lärdomen att om det växer gräs igenom så har man väntat lite för länge 😁

Nykrattad jord i trädgården med en vit hund som ligger till vänster och en skottkärra i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Tvinnat nya högtalarkablar i solid koppar AWG 14.

• Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
D09 skrev:
Sen slutade sågen fungera 😩
Otippat...

...hoppas det löser sig!

Själv har jag städat i verkstaden och eldat lite skräp.

/U

• Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
D09 skrev:
Insåg att jag placerat massa pallar med Mursten på vedslingan in till källaren 😁

Bara att dra på sig handskarna och börja mura 😩

Haft lite olika funderingar på hur jag ska avsluta muren. Ett tag med en inbyggd trappa.. sen till att vara på insida stupröret men nu vill jag nog sluta på vänster sida.. Några tips?

Ett evigt jobb och slänga undan tompallen

Kärran är strax full 😩

[bild]

[bild]

[bild]
[bild]
En trappa upp hade varit fint. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Fortsatt gräva i lera och sten. Tre lass bortkörda och ett fjärde är lastat. Svetten rann rätt bra kan man säga 😃

Grävd rabatt bredvid ett garage med en släpvagn fylld av jord, omgiven av trädgårdsredskap och växter.
Skapa konto

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Grundat och täckmålat västsidan av huset. Här känts sent på säsongen med regn och kyla men nu blev det ju varmt och skönt igen :-)

• Gilla
D09
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Fortsatt gräva i lera och sten. Tre lass bortkörda och ett fjärde är lastat. Svetten rann rätt bra kan man säga 😃

[bild]
Med den lilla gula spaden är det bra jobbat att fylla fyra släp på en dag! :thumbup:

• Gilla
niklasn och 9 till
  • Laddar…
b8q skrev:
Med den lilla gula spaden är det bra jobbat att fylla fyra släp på en dag! :thumbup:
Det är imponerande.

• Gilla
iSnobben
  • Laddar…
D09
Hemmakatten skrev:
En trappa upp hade varit fint. :)
Det är det fina med dessa stenar

De är så förlåtande ha ha muren blir bara mer levande ju mer man flummar 😇

Först skulle jag ha tappa.. Ångrade mig och mättade in mot hörnet.. Ångrade mig efter en liten bit och svängde ut ha ha

En trappa hade varit bra men behöver höjden.

Alternativt att jag gör en trappa utanför. Stenar finns det gott om 😇

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Grunden till friggeboden blev klar idag och fick skyfflat ut den sista jorden så att det gick att så innan regnet kom... 😀

Nygrundlagd friggebodgrund omgiven av nyjord och växtlighet i en trädgård.
Skapa konto

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.