4 827 816 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tycker det ser mer än okej ut 😄👍Jumos skrev:Målat det sista på trappräcket nu när det är på plats. Är i hemlighet lite missnöjd över att jag inte lyckats foga och måla så det ser ut som det vuxit från den räckesformade vita furan, men om man berättar det blir man väl klassad som pucko 😁 Resultatet blev helt okej, det är bara om man fingranskar det som det syns att det finns skavanker...
[bild]
Redigerat:
Det är väldigt snyggt, men slutar det inte lite tidigt? Jag hade nog byggt det fram till där trappan börjar/slutar.Jumos skrev:Målat det sista på trappräcket nu när det är på plats. Är i hemlighet lite missnöjd över att jag inte lyckats foga och måla så det ser ut som det vuxit från den räckesformade vita furan, men om man berättar det blir man väl klassad som pucko 😁 Resultatet blev helt okej, det är bara om man fingranskar det som det syns att det finns skavanker...
[bild]
Ursprungstanken var att det skulle fortsätta hela vägen, delarna till det ligger målade och klara i källaren... Dock kändes det som att räcket tog jättemycket plats i rummet när man ställde ut de sista bitarna, så vi valde bort dem till förmån för att det inte skulle kännas så trångt.-RB- skrev:
Eftersom vi inte har några barn räknar vi med att det förhoppningsvis kommer fungera för oss två vuxna 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då det ingick dubbade vinterdäck på nya bilen så fick man lov investera lite på garagegolvet! 😛
Ett lager tjockfilmslack och ett lager färgad sand ovan på det hann jag med idag. I morgon lägger jag på ännu ett tjockfilmslager. Fast första lagret måstre härda klart så medans man väntar ska man installera en HQ automower 420!
OT: Även hunnit komma hem med en son efter 4 dygn på BB. *Stolt förstagångsfader* 😃 Samt hunnit varit till jobbet å haft ett möte.
-de ä mycke nu! 😉
Redigerat:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Stort grattis till sonen! Sk-t i att lacka golvet en gång till just nu. Njut av att hänga med sonen, ta promenader så modern (ja, jag förutsätter en heteronorm, ber om ursäkt om jag tar fel) får sova, och byt blöjor på sonen. Min erfarenhet är att ge modern tid att sova lite extra efter förlossning är mer uppskattat än diamanter, handväskor och tom skor.Swebreeze skrev:
Ha det fint!
Tack för gratulationerna!
Otroligt vilken känslosam tid det var på BB, bland jobbigaste samt väldigt häftigt blandat med lycka.
Mexitegel: Haha jasså är det så det funkar!?
P.lundgren: Ja visst är det så!
I alla fall för 9månader sen! 
Byggstålis: Tidsåtgången till lacka golvet är kanske 40min så hinner med det när han sover. Värre är det med installationen av klipparn, det tar längre tid.
Tro det eller ej men jag är den som bytt flest blöjor på gossen!
-Det trodde jag inte om mig själv innan han kom till världen. Även hunnit med en promenad med igår med våran lilla nya familj.
Du har rätt med heteronormen iaf
Att umgås med sonen är något jag tänkt försöka med så mycket som möjligt. Jag sålde båten för en månad sen. Bokat tid för installation av bergvärme samt att en installationen av robotklipparn bör resultera mer tid för sonen och sambo. Det är planen iaf! (Dyrt med barn)
Nu vart det massa OT men återkommer med slutresultatet av garagegolvet sen!
Otroligt vilken känslosam tid det var på BB, bland jobbigaste samt väldigt häftigt blandat med lycka.
Mexitegel: Haha jasså är det så det funkar!?
P.lundgren: Ja visst är det så!
Byggstålis: Tidsåtgången till lacka golvet är kanske 40min så hinner med det när han sover. Värre är det med installationen av klipparn, det tar längre tid.
Tro det eller ej men jag är den som bytt flest blöjor på gossen!
Du har rätt med heteronormen iaf
Att umgås med sonen är något jag tänkt försöka med så mycket som möjligt. Jag sålde båten för en månad sen. Bokat tid för installation av bergvärme samt att en installationen av robotklipparn bör resultera mer tid för sonen och sambo. Det är planen iaf! (Dyrt med barn)
Nu vart det massa OT men återkommer med slutresultatet av garagegolvet sen!
Jag vet ju genom byggahus att du bor i ett grått hus med gräsrondell framför huset och att du har en lada av något slag med plats för hönsen och att du har hästhagar som granne. Men kan ändå inte lista ut vilket hus som är ditt.KnockOnWood skrev:
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Jag tror minsann att det är huset uppe i det högra hörnetHemmakatten skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Du minns helt rätt om höns och hästhagar.Hemmakatten skrev:
Här är en liten bild med både gräsrundel, höns, stall och grannens hästar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nja, snarare mitt i bilden. Det ljusgrå huset med två flyglar.Fjojtmehmet skrev:
Gårdsplanen ligger "ovanför" påflygfotot.
Men visst är det ett vackert landskap!