4 826 391 läst ·
33 455 svar
4826k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Pressat litet rör. Det är matning till tvättstuga och badrum. Blandat råa, kromade och vita kopparrör, men känner inte att det spelar särskilt stor roll då det är i pannrummet. Ett eget pressverktyg är guld värt!
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 029 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 029 inlägg
Ser ut som ett kromat rör uppe till höger går diagonalt rakt igenom ett grövre orangefärgat rör?!?F Fluxor skrev:
Ja, det ser lustigt ut, men förklaringen är enkel. De gula stålrören är värme till övervåningen. Mellan dessa rör sitter ett pex till duschblandaren på andra sidan. På bilden ovan är det inte riktigt anslutet ännu.
Äntligen tid att bygga lite lagerhyllor i nyrenoverade garaget! Blir lite temporärt i väntan på elektriker som är lite seg att få tag på. Trodde jag fått tag på en ny huselektriker men får jag vänta och påminna en gång till söker jag upp någon annan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sugen på att ställa i väg och säkra i vägg men tar nog ett tag innan elektrikern kommer. Mycket nöjd, tror det gick på max 1500 via Amazon hemkört. Tar en stund att montera men blir stabilt och bra. Grymt nöjd!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Efterfrågan - två hyllplan 60x64
Tillgång - fyra hyllplan 76x37
Tredje gången gillt för lågprismaskinen. Kex o lim, sen uppfylldes efterfrågan.
Nästan, en kapning efter limmet torkat.
Tillgång - fyra hyllplan 76x37
Tredje gången gillt för lågprismaskinen. Kex o lim, sen uppfylldes efterfrågan.
Nästan, en kapning efter limmet torkat.
Jäklar, nu kom jag på att jag villhöver en kexmaskin. Ska göra en drygt tre meter lång arbetsbänk i garaget.K Kjell_G skrev:
Äntligen så lämnar man grusbacken och dess underhåll 😀😀
Installerat Yale Doorman L3S i en dörr från -69.
Nej det är inte snyggt men vinner över ungarnas diagnoser och benägenhet att lägga bort nycklarna.
Gick ju ganska bra faktiskt. Mycket pill med stämjärnet, och mot slutet gick det rätt in i en spik. Så nu är det dags att få igång Tormeken igen efter flytten.
Jag missade i alla fall att skruva in i dörrklockans kabel.
Har jag tur funkar deras Smart Code Handle på vår altandörr också.
Nej det är inte snyggt men vinner över ungarnas diagnoser och benägenhet att lägga bort nycklarna.
Gick ju ganska bra faktiskt. Mycket pill med stämjärnet, och mot slutet gick det rätt in i en spik. Så nu är det dags att få igång Tormeken igen efter flytten.
Jag missade i alla fall att skruva in i dörrklockans kabel.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har jag tur funkar deras Smart Code Handle på vår altandörr också.