4 826 864 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Bild med en bra projektor är mycket mer behaglig att titta på jämfört med en stor skärm. Kontrasten och skärpan på skärmar blir ansträngande i mörka utrymmen. Min och många andras upplevelse men är såklart individuellt. Din bio ser inte ut att bli speciellt mörk så där kan nog en stor skärm göra sig bättre än en projektor.B Bannerb skrev:
Jo, det var det. Det gick åt h-vete. De stallade processen och gav enbart en offert på maxkostnaden (100 lax) så jag lackade ur och dumpade dem. Fick hjälp av grannen med att hitta en firma som kunde flytspackla åt mig för att få det plant och nu bygger jag upp golven själv i övrigt. Hoppas vara klar efter påsken istället för att vara klar om flera veckor.Rejäl skrev:
Håller inte alls med!! Skärm ger en bättte bild helt klart!TeroM skrev:
Bild med en bra projektor är mycket mer behaglig att titta på jämfört med en stor skärm. Kontrasten och skärpan på skärmar blir ansträngande i mörka utrymmen. Min och många andras upplevelse men är såklart individuellt. Din bio ser inte ut att bli speciellt mörk så där kan nog en stor skärm göra sig bättre än en projektor.
Kan inte du skicka en bild på ditt feta biorum? 😀
Börjar bli för mycket off-topic för denna tråd nu men ett sista svar då.B Bannerb skrev:
Som jag skrev, det är individuellt hurdan bild man uppskattar till film.
Inget fett rum, för 4 personer. 4k projektor och 11.2 Atmos ljud. Fördelen är att den är dedikerad till detta och går att få helt mörklagd, inga fönster.
Teknikhyllan bakom vid bygget, slipper se alla displayer i mörkret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fåtöljer och soffa med reclainer funktion och bassbumbers monterade
Logga in
Skapa konto
2m duk
Logga in
Skapa konto
Denna bild är utan duk, bilden är projicerad på mattsvarta glasfiberväven vid bygget.
Logga in
Skapa konto
Och när spackelkillen kom så åkte vi på att riva upp även det som satt fast. Men det gjorde vi tillsammans på 30 minuter, inklusive dammsugning. Nu är det primeat också. Han kommer att vara klar till lunch tror jag. Eventuellt dock att det blir en andra vända flytspackel efter påsk.
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Byggt nivå mur då jag var trött på att ljudvallen kryper längre och längre in på min tomt varje år blev många ton jord att flytta
Medlem
· Halland
· 4 433 inlägg
Målat över mina gula tapeter på garderobsdörrsrna med vit färg från Landora.
Deras inomhus färg verkar ok. Detsamma kan man inte säga om tapetjobbet.
Tyvärr släpper tspetklistret från anno dazumal. Får vänta tills i morgon och se om det självläker, hoppas slippa slipa ner dörrarna. Vill spackla så lite som möjligt.
Här är den kräkframkallande tapetförgen ifall ni undrar.
Logga in
Skapa konto
Deras inomhus färg verkar ok. Detsamma kan man inte säga om tapetjobbet.
Logga in
Skapa konto
Tyvärr släpper tspetklistret från anno dazumal. Får vänta tills i morgon och se om det självläker, hoppas slippa slipa ner dörrarna. Vill spackla så lite som möjligt.
Här är den kräkframkallande tapetförgen ifall ni undrar.
Logga in
Skapa konto
Här vart det hål.. skulle bara fixa till klädkammaren, men efter att ha rivit ner den taffligt satta masoniten visades sig röta mellan gamla timmerstommen och "nya" plankväggen.
Har idag rivit panel på utsidan, får se hur mkt som behöver bytas..
Hm, kanske sätta in ett fönster istället 🤔
(Tips mottages hur man lappar en delvis rötad timmerknut)
Logga in
Skapa konto
Ett hörnfönster vore snyggt. 😎Mazen skrev:
Här vart det hål.. skulle bara fixa till klädkammaren, men efter att ha rivit ner den taffligt satta masoniten visades sig röta mellan gamla timmerstommen och "nya" plankväggen.
[bild]
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Gjutit fast två stolpar till traktorgaraget samt målat tio brädor. Den röda stolpen mitt emellan de vita skall bort, den når inte ens ned i marken. Den högra röda skall kapas och ett stöd skall gjutas. Det var en dålig idé att gräva ned en bit...