4 826 813 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ingen "byggtråd"?Fario skrev:
Kanske inte direkt gjort något med huset men grillbord nummer två är på G. Det förra gick i graven efter sju år och nu har jag limmat färdigt 120x45 till bordsskivan. Hade ett gäng liggandes och köpte ett par nya -som naturligtvis var en aning tjockare men bandslipen får fixa det.
Metallbandet visar ungefär diametern på vad jag skall såga ut för webern. Metallbandet skall sedan skruvas på insidan av hålet för att minska risken att de korta brädbitarna kan lossna. Tar det pö om pö så efter påsk bör jag vara klar.
[bild]
B Bannerb skrev:
Måla innan och tavlor och textilier efter. Framväggen kan vara vit (helt inte) men tak och bakvägg svarta. Sidorna behöver inte heller vara svarta men gärna mörka och så matta du kan gå till.B Bannerb skrev:
Om du ändå kommer att ha duken nere rekommenderar jag att du skaffar en ramspänd duk istället. Vågorna du har nu kommer att irritera vid panorering i bilden.
Bättre med en 100-110 tums skärm, bättre bild.TeroM skrev:
Måla innan och tavlor och textilier efter. Framväggen kan vara vit (helt inte) men tak och bakvägg svarta. Sidorna behöver inte heller vara svarta men gärna mörka och så matta du kan gå till.
Om du ändå kommer att ha duken nere rekommenderar jag att du skaffar en ramspänd duk istället. Vågorna du har nu kommer att irritera vid panorering i bilden.
Jag vet att färgvalet var fel för en optimal upplevelse, dock så är rummet mer än hemmabio, lekrum och sällskapsyta.
Redigerat:
Sopat, hackat och dammsugit krackelerad betong inför morgondagens flytspackling. Det var ett jäkla jobb då det lossnade nytt hela tiden. Men nu är det rent i alla fall.
Upptäckte nämligen häromveckan vid en vattenskada att plattan lutade pga för lite betong när den gjöts. Sedan hade man slarvspacklat med gjutbetong ovanpå för att få den hyfsat plan. Inte något som går att jobba med då en stor del av betongen lösts upp till grus.
Imorgon flytspackling och senare under påsken så kan jag börja bygga upp golven igen. Börjar med det andra rummet som redan är torrt och plant.
Platon, XPS, golvspån och slutligen parkett skall läggas. Jag har det jag gör.
Upptäckte nämligen häromveckan vid en vattenskada att plattan lutade pga för lite betong när den gjöts. Sedan hade man slarvspacklat med gjutbetong ovanpå för att få den hyfsat plan. Inte något som går att jobba med då en stor del av betongen lösts upp till grus.
Imorgon flytspackling och senare under påsken så kan jag börja bygga upp golven igen. Börjar med det andra rummet som redan är torrt och plant.
Var det inte du som frågade om ett byggbolag som försäkringsbolaget hade anvisat? Hur gick det med dom?pacman42 skrev:
Sopat, hackat och dammsugit krackelerad betong inför morgondagens flytspackling. Det var ett jäkla jobb då det lossnade nytt hela tiden. Men nu är det rent i alla fall.