4 933 631 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Helgen har ägnats åt taklister och en första strykning av dom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde iordning rummet för typ tio år sedan. Sedan började spännpapptaket flagna och lönnrummet som dolt elpatron o.s.v behövdes inte längre så då blev det. Takbyte och renovering av kakelugnsnisch så vi kan sätta in kamin där. Väggen över bröstpanelen ska tapetseras sedan.H Hans G2 skrev:
Senaste veckan - kastat ut FLM30 och bytt till kanalfläkt system air 160. Ville ha reglering men första försöket med varvtalsregulator funkade inte. Blev oljud och gick inte att justera. Bytte till 5-stegs trafo istället och det var milsvid skillnad.
Kopplad via stickpropp och planerar eventuellt inklädnad. Då får kabel fästas på snyggare sätt.
Fick två hyllplan på väggen ovanför vattenmätaren som bonus. Inte bästa ordningen men det kommer…
Kopplad via stickpropp och planerar eventuellt inklädnad. Då får kabel fästas på snyggare sätt.
Fick två hyllplan på väggen ovanför vattenmätaren som bonus. Inte bästa ordningen men det kommer…
Det finns material till denna tråden mao ...T Taxture skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-inte-gjort-med-era-hus-idag.185528/page-16
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlägg
I helgen fick jag brädklätt framsidan runt nya altandörren och fönstren. Så bara målning kvar där.
Fick även en leverans av 10m3 grus så har fixat framsidan (bräddat och förlängt fd grusgången till altanen etc, samt bytt ut gruset som var där) och förlängt parkeringen på baksidan. Blir nog ett lass till grus då det är lite tungt lager på vissa ställen.
Det impregnerade virket skall vara ligga tills det ruttnat så byter jag ut det till kantsten eller vad vi nu känner för när det händer... Var billigast å smidigast just nu. (Speciellt när man var tvungen att sälja in iden till frugan om var jag ville grusa, syntes väldigt tydligt när man la ut dem på marken provisoriskt)
Logga in
Skapa konto
Fick även en leverans av 10m3 grus så har fixat framsidan (bräddat och förlängt fd grusgången till altanen etc, samt bytt ut gruset som var där) och förlängt parkeringen på baksidan. Blir nog ett lass till grus då det är lite tungt lager på vissa ställen.
Det impregnerade virket skall vara ligga tills det ruttnat så byter jag ut det till kantsten eller vad vi nu känner för när det händer... Var billigast å smidigast just nu. (Speciellt när man var tvungen att sälja in iden till frugan om var jag ville grusa, syntes väldigt tydligt när man la ut dem på marken provisoriskt)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lyft på den lösa tegelbiten för att se om vi kan ta bort fästbruket och sätta nytt.
Vad tror BH-gurusarna, funkar det med montagelim istället? Det är på en ganska hårt "trafikerad" del av hallen, mellan kök, vardagsrum och trappa till övervåningen.
Vad tror BH-gurusarna, funkar det med montagelim istället? Det är på en ganska hårt "trafikerad" del av hallen, mellan kök, vardagsrum och trappa till övervåningen.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: