4 933 518 läst ·
33 989 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Om vi kör med multiverktyg och får lite extra grov yta i bruket, kanske?kashieda skrev:
Det ska fogas in, så det borde inte bli så stora krafter på.
Blir med LVP idag och då utedelen hamnar där vi haft ett planteringsbord fick det bli en kombo med utedelen till höger, förvaring till vänster..
Stommen på plats.. skall kläs in med rödmålade ribbor, en arb.skiva + tak när installationen är klar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Stommen på plats.. skall kläs in med rödmålade ribbor, en arb.skiva + tak när installationen är klar.
Tre år i rad har jag smällt upp ett tillfälligt "växthus" på baksidan av huset -i söderläge- där en del plantor får växa till sig under våren.
Varje år har tanken varit att det INTE skall bli ett provisorium med brädstumpar och plast som går sönder och i år är vi väldigt nära.
Nu går det att demontera och montera rätt enkelt och plasten försåg jag med grov tejp (på båda sidor) som jag kan skruva fast i reglarna.
När vi tar ned det skall allt laseras och snyggas till så det blir riktigt bra nästa år. Skall bygga ett par bockar som inte sticker ut lika mycket.
I helgen konstaterade vi att det tål vind också, det blåste ju rätt kännbart.
Varje år har tanken varit att det INTE skall bli ett provisorium med brädstumpar och plast som går sönder och i år är vi väldigt nära.
Nu går det att demontera och montera rätt enkelt och plasten försåg jag med grov tejp (på båda sidor) som jag kan skruva fast i reglarna.
När vi tar ned det skall allt laseras och snyggas till så det blir riktigt bra nästa år. Skall bygga ett par bockar som inte sticker ut lika mycket.
I helgen konstaterade vi att det tål vind också, det blåste ju rätt kännbart.
Logga in
Skapa konto
Kämpar långsamt med min gillestuga som ska bli ett biorum! Förhoppningsvis kan man gå ner och kolla film under varma sommarkvällar!
Hyresgästerna skulle tvätta altanen så behövde få tummen ur och montera vattenutkastaren. Vatette system V6 är sjukt smidigt att jobba med. Bocka lite rör och sen var det klart. Inkopplad tvättbänk hann inte komma med på bild.
Sjukt mycket verktyg att släpa med sig för ett sånt litet jobb bara 😂.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sjukt mycket verktyg att släpa med sig för ett sånt litet jobb bara 😂.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Isolerat och dukat vägg. Ett jäkla skitjobb att få ihop duken mellan våningarna.
Någorlunda lätt där golvbrädorna sitter parallellt med väggen så man kan ta bort ett par brädor tillfälligt. Men där brädorna sitter på andra ledden är det lite svårt att få ner fingrarna och tejpen som fastar överallt utom där den ska sitta...
Någorlunda lätt där golvbrädorna sitter parallellt med väggen så man kan ta bort ett par brädor tillfälligt. Men där brädorna sitter på andra ledden är det lite svårt att få ner fingrarna och tejpen som fastar överallt utom där den ska sitta...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag fick altanen lite HLR. Förmodligen redan förbi sitt bästföre-datum men hoppas att den kan hålla några år till.
Låter torka några dagar innan oljning.
Låter torka några dagar innan oljning.
Husägare
· Trelleborg
· 709 inlägg