Installerat tryckstötsdämpare, nya tvättmaskinen skakar typ hela huset när den stänger av vattnet

• Tryckstötsdämpare installerad vid tvättmaskinens vattenanslutning för att minska vibrationer när vattnet stängs av.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tryckstötsdämpare installerad vid en tvättmaskins anslutning för att minska vibrationer när vattnet stängs av.
    Skapa konto
  • Tryckstötsdämpare installerad vid tvättmaskinens vattenanslutning för att minska vibrationer när vatten stängs av.
    Skapa konto
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Bara ett år och 4 månader senare så är rummet inflyttningsklart.
Det låter som det är min tidsuppskattning 😉

richardtenggren richardtenggren skrev:
Sverige långsammaste badrumsbygge? 🤷🏻‍♂️

Ville inte ha en LK-lucka så gjorde en egen 🥸
[bild]

Nu har jag inte så mycket kvar att sätta, men det tar tid att såga, slipa och polera har jag insett, blir nog klinker nästa gång.
Snyggt, hur ser det ut ”bakom”?

N naikon skrev:
Installerat tryckstötsdämpare, nya tvättmaskinen skakar typ hela huset när den stänger av vattnet
Jag skulle med behöva installera det, hur stor skillnad upplever du att det gör?

AndersPS AndersPS skrev:
Jag skulle med behöva installera det, hur stor skillnad upplever du att det gör?
Inte hunnit köra första tvätten 😁 Får återkomma på den punkten

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersPS AndersPS skrev:
Snyggt, hur ser det ut ”bakom”?
I bild nummer fyra här ser man, men jag har två vanliga LK-skåp(pga förberedelse för VVC), så har jag dragit in tätskiktet dit.
Luckan består av Jackoboard bara :)

Idag har jag haft förmånen att jobba med Sveriges snabbaste och bästa elektriker och trådat en hel våning på mindre än 4 timmar inklusive frukostrast.

Tomma kabelrullar från Draka ligger på golv under en elinstallation, vilket antyder att arbetet är klart.
Skapa konto

• Gilla
SvanteC och 15 till
  • Laddar…
Själv är bäste dräng eller? 🙃

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Haha, nope. Här snackar vi ultraeffektiv behörig elektriker som dessutom knappt gör något påslag på sina inköpspriser.

Han är nästan ur förarsätet innan bilen stannat.

En hyvens kille, av det gamla hederliga virket.

• Gilla
FreQa och 10 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, nope. Här snackar vi ultraeffektiv behörig elektriker som dessutom knappt gör något påslag på sina inköpspriser.

Det är tydligt att det är en behörig elektriker på plats, skräpet är ju kvar 😉

• Haha
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Inte ett enda sak (idag heller). Däremot har jag suttit i solen, druckit en öl(eller två) och lyssnat på damernas stafett i skid-
VM. GULD igen. De är fördjävla bra och Jonna Sundlings upphämtning!!!! Någonting utöver allt i skidsporten

• Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:

Kan jag få numret? Jag bor visserligen i Stockholm men även med restid låter det som det lönar sig

• Haha
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle nästan tro det faktiskt 😀

Monterade bänkskiva igår och lådorna idag och det är redan fullt med tvätt...
Tvättstuga med monterad bänkskiva och lådor, tvättmaskin och flera tvättkorgar fyllda med kläder på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
I Skåne var det värsta vårdagen, med 15-17 grader i skuggan. Massiva insatser i trädgården- helt slut i kroppen.

• Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.