Lagt ut armeringsnät på terrassen. Undrar om jag hinner gjuta innan vintern.
2 321 831 läst · 21 703 svar
2322k läst
21,7k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
-
Renoverare · Nivå 13 21 okt 22:18
- Medlem feb 2007
- Skåne
- 2 482 inlägg
- 2 390 gillningar
- 261 bilder
21 okt 22:18 #21391- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Verktygstokig · Nivå 22 21 okt 22:26
- Medlem feb 2006
- Dalarna
- 8 382 inlägg
- 4 009 gillningar
- 1 067 bilder
21 okt 22:26 #21392Blåst bort löv från taket på kattgården nu när det verkar regnat klart för några dagar..
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Hann med att rensa vattenlåset på fruns sida av handfatet i badrummet, får se om hon märker det- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Medlem · Nivå 6 22 okt 15:51
- Medlem apr 2010
- Västra Götaland
- 304 inlägg
- 147 gillningar
- 5 bilder
22 okt 15:51 #21393Med lövblås ?
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Besserwisser · Nivå 18 22 okt 16:19
- Medlem sep 2008
- Västernorrland
- 7 675 inlägg
- 4 236 gillningar
- 405 bilder
22 okt 16:19 #21394- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Hobbyelektriker Nivå 11 22 okt 19:43
- Medlem mar 2010
- Gävleborg
- 1 114 inlägg
- 451 gillningar
- 200 bilder
22 okt 19:43 #21395Sågat loge osb. Väggfan ska kläs!
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Renoverare · Nivå 21 22 okt 20:15
- Medlem feb 2009
- Täby
- 2 529 inlägg
- 5 188 gillningar
- 1 450 bilder
22 okt 20:15 #21396Sista vindskivan på plats, bara att falsa dit kantplåten kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
målade panel till entrétaket och mindre bitar till takfoten.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Verktygstokig · Nivå 22 22 okt 21:13
- Medlem feb 2006
- Dalarna
- 8 382 inlägg
- 4 009 gillningar
- 1 067 bilder
22 okt 21:13 #21397- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Renoverare · Nivå 13 22 okt 21:18
- Medlem feb 2007
- Skåne
- 2 482 inlägg
- 2 390 gillningar
- 261 bilder
22 okt 21:18 #21398Armerat ena trappan till terrassen. Vilken tid det tar att armera trappor. Galet. Tyvärr ingen bild pga mörker.
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
22 okt 22:46 #21399
Äntligen fått till takfotbelysningen
- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Renoverare · Nivå 13 23 okt 11:08
- Medlem feb 2007
- Skåne
- 2 482 inlägg
- 2 390 gillningar
- 261 bilder
23 okt 11:08 #21400Bild på trapparmeringen.
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Allvetare · Nivå 17 24 okt 21:23
- Medlem maj 2016
- Halland
- 5 469 inlägg
- 2 573 gillningar
- 346 bilder
24 okt 21:23 #21401Frugan bortrest så jag råkade göra ett hål i tvättstugan
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 14 24 okt 22:43
- Medlem jan 2012
- Uppsala
- 1 080 inlägg
- 1 384 gillningar
- 236 bilder
24 okt 22:43 #21402Gammalt virke byts mot gammalt virke. Skillnaden är att det nya, gamla virket är mindre ruttet.
Den bortkapade biten står till höger om dörrkarmen. Notera att någon redan en gång tidigare gjort en likadan lagning.
Luktar gott när man bearbetar 100 år gammal furu. Jag har sparat ganska mycket gammal råspont och spontade plank när jag av olika skäl rivit väggar. Dessa bitar kommer ofta väl till pass för att tillverka reservdelar någon annan stans i huset.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
25 okt 10:36 #21403
Håller på som bäst att 'rikta' upp en trappa i pannrummet genom att bygga former och gjuta med lite flytspackel så att mattläggaren kan fortsätta med våtrumsmattan uppför trappen.
Tyvärr glömde jag bort vad jag hade gjort när jag pratade i telefonen och skulle ut med soppåsen (Jag såg sopbilen genom fönstret så det blev lite bråttomt). Jag trampade på gjutformen och.. ja... ni ser ju- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
25 okt 10:41 #21404
Fast det blir rätt okej till slut ändå tror jag
Tog dock en timme att få rent...- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Verktygstokig · Nivå 12 26 okt 17:02
- Medlem feb 2010
- Jönköping
- 459 inlägg
- 888 gillningar
- 368 bilder
26 okt 17:02 #21405Mellan tvätt, matlagning och blöjbyten har det blivit lite gjort här hemma med. Skönt att hoppa i snickarbyxorna igen.
En garderobsdörr som trilskats ett tag ledde till ett utbrott hos min fru igår, så dörren hyvlades ( har en sänksåg men det var för jobbigt att plocka fram) av några millimeter i botten och fick sig en uppsmörjning, nu går den fint igen.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Kryssen på trappräcket förborrades och monterades efter lite tillpassning. Blir bra när överliggaren kommer på, den fick sig givetvis ett lager lack till.- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS