Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Lagt ut armeringsnät på terrassen. Undrar om jag hinner gjuta innan vintern.

2. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
  3. Bono_R
    Medlem · Nivå 6
    Med lövblås ? :crysmile::crysmile::crysmile:

4. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 18
    Något mildare än skärbrännare i alla fall.

• Laddar…
  5. F
    Hobbyelektriker Nivå 11
    Sågat loge osb. Väggfan ska kläs!

6. TeroM
    Renoverare · Nivå 21
  7. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Den är mycket användbar ;):crysmile:(y)

8. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Armerat ena trappan till terrassen. Vilken tid det tar att armera trappor. Galet. Tyvärr ingen bild pga mörker.

• Laddar…
  9. R
    Medlem Nivå 1
  10. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
  11. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
  12. PNO
    Medlem · Nivå 14
    Gammalt virke byts mot gammalt virke. Skillnaden är att det nya, gamla virket är mindre ruttet.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20191024_223025[1].jpg

Den bortkapade biten står till höger om dörrkarmen. Notera att någon redan en gång tidigare gjort en likadan lagning.

Luktar gott när man bearbetar 100 år gammal furu. Jag har sparat ganska mycket gammal råspont och spontade plank när jag av olika skäl rivit väggar. Dessa bitar kommer ofta väl till pass för att tillverka reservdelar någon annan stans i huset.

13. H
    Medlem Nivå 3
    Håller på som bäst att 'rikta' upp en trappa i pannrummet genom att bygga former och gjuta med lite flytspackel så att mattläggaren kan fortsätta med våtrumsmattan uppför trappen.
    Tyvärr glömde jag bort vad jag hade gjort när jag pratade i telefonen och skulle ut med soppåsen (Jag såg sopbilen genom fönstret så det blev lite bråttomt). Jag trampade på gjutformen och.. ja... ni ser ju :mad::mad:

14. H
    Medlem Nivå 3
    Fast det blir rätt okej till slut ändå tror jag :D
    Tog dock en timme att få rent...

15. H
    Verktygstokig · Nivå 12
    Mellan tvätt, matlagning och blöjbyten har det blivit lite gjort här hemma med. Skönt att hoppa i snickarbyxorna igen.

20191026_124736.jpg

En garderobsdörr som trilskats ett tag ledde till ett utbrott hos min fru igår, så dörren hyvlades ( har en sänksåg men det var för jobbigt att plocka fram) av några millimeter i botten och fick sig en uppsmörjning, nu går den fint igen.

20191026_164427.jpg
    20191026_164445.jpg

Kryssen på trappräcket förborrades och monterades efter lite tillpassning. Blir bra när överliggaren kommer på, den fick sig givetvis ett lager lack till.