Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. H
    Verktygstokig · Nivå 12
    Nej inte speciellt, en Luna SP 1000 :).
    Jo jag vet att jag är lyckligt lottad, snickarboden är nu en hel länga med tre rum. Mittrummet är på ca 21 m2 för montering och finjobb, det nya är på 9 m2 för svarv och så har jag det gamla garaget på 20 m2 för kap, klyv, maskinhyvling, så det bör nog räcka till om man planerar lite.

• Laddar…
  2. H
    Verktygstokig · Nivå 12
    Idag har det hängts upp ljusslingor på glasverandan, gäststugan och snickarboden. Sedan fick överliggaren till trappräcket ett nytt lager lack (trist med torktider). Efter det revs det el och masoniteskivor på väggen i svarvrummet. Sedan började jag projektet med att räta upp väggen lite, tyvärr vill jag kunna använda väggen för förvaring, annars hade det varit fräckt med en timmervägg i snickeriet.

3. Leeten
    Husägare Nivå 5

Av dina inlägg undrar jag om du har nåt ställe som är intakt att bo i? :crysmile:

• Laddar…
  4. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 18
    Det är skönare att renovera om man bor i ett separat hus precis bredvid.

5. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 12
    Fusk renoverat ett fönster k(så det klarar sig till
    Räta upp med 70 reglar men låt de stå fritt så man kan se väggen bakom. Måste du ha tätt, täta med lerbruk.

• Laddar…
  6. FreQa
    • Laddar…
  7. H
    Verktygstokig · Nivå 12
    Blir nog att klä väggen med råspont på båda sidor, blir mer lättstädat och smidigare att hänga upp saker.:)

8. FreQa
    Jomenvisst.

9. C
    Renoveringsnovis Nivå 4
    Påbörjade badrumsrenoveringen, rev bort en innervägg där dom hade spikat fast reglarna med 6 tums spik i ytterväggen (stod och svor säkert i en halvtimme) :sweat:

10. P
    Husägare Nivå 6
    • Laddar…
  11. Leeten
    Husägare Nivå 5
    Vi är på väg att gå samma öde till mötes.
    ALLT i vårt hus, är spikat med spik för jättar!

12. C
    Renoveringsnovis Nivå 4
    Förstår inte hur dom ens har fått in dom, ett h-vete att dra ut dom, fick såga regeln mellan varje spik för att få ut dom:rolleyes:

13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Alla reglar och spikläkt i mitt hus är spikat med 5tum spik med. Säkert 5-6mm tjocka :sweat:

14. fremax
    Husägare · Nivå 14
    helt rätt! En bra fogspruta är guld värd! Kör själv denna, fogar rätt mycket så den är värd sina 900:-....
    https://www.wurth.se/produkter/kemi/fogmassa/sprutor-och-pistoler/fogspruta-manuell/

Med vänlig hälsning, fremax

15. Leeten
    Husägare Nivå 5
    Inte jag heller. Dock, är det stabilt som tusan! :rofl: