Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. K
    Medlem Nivå 15
    Skruvat stöd och justerat för kommande smyg på nya altandörren. När huset byggdes använde snickarna den här metoden med skruvar och vinkelhake. Fungerar bra och tar inte allt för lång tid.
    Skruvade även ihop ett steg och väntar på blecket.

2. K
    Medlem Nivå 15
    Smugit ihop en tröskelplatta av limfog ek. Sågat spår för nivåskillnad, hyvlat faskant och slipat, slipat. Lacka nästa steg.

3. K
    Medlem · Nivå 13
    Målat taket i blivande duschutrymmet med våtrumssystem från Alcro. Målat ner 10cm för anslutning av tätskiktet på ett bra sätt.

Grundningen var inge rolig att jobba med, typ som ett tätskiktsmembran och luktade apa.
    Vart 3 strykningar av täckfärgen.

4. kashieda
    Besserwisser · Nivå 10
    Spikat panel på den minst besvärliga sidan. Snett och vint (de snygga stod den bättre hälften för). Underbart att bli seg i armarna av att spika så få, det betyder nog att jag borde spika fler och oftare.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20191027_153547.jpg
    IMG_20191027_153559.jpg

Igår rensade jag hängrännor, förhoppningsvis har vi tillräckligt få kvarvirvlande för att vi ska slippa fler gånger i höst.
    IMG_20191026_141925.jpg
    IMG_20191026_141921.jpg

5. H
    Verktygstokig · Nivå 12
  6. dof
    Verktygstokig · Nivå 9
    Fixat lite mysbelysning i bastun med 2 ledslingor och ett makitabatteri.
    Logga in för att se filmer.

7. S
    Medlem · Nivå 17
  8. S
    Byggnadsvårdare Nivå 14
    Bytte ut en lysrörsarmatur mot en LED-dito i pannrummet igår, ungefär dubbla ljusstyrkan mot halva förbrukningen. ”Återvann” lysrörsarmaturen genom att installera den i den tidigare ljuslösa friggeboden. Sedan gick jag lös med stålborsten på vinkelslipen på en gammal sektionsradiator jag fick tag i från en rivningskåk. Fyllde den sedan med vatten för att se att den håller tätt. Insåg dock att radiatorn var felvänd sett till fästena (luftnippeln hamnar i nedre hörnet), så jag får gå lös lite till på baksidan där jag inte var lika noggrann.
    41F3636C-B739-44D8-8BBE-8C6F0F2FCC09.jpeg

Tanken är att radiatorn ska målas och sättas upp i lilla gästrummet som vi fixade för några år sedan, för att kunna bocka av det rummet helt.

Redigerat 28 okt 08:22
  9. Z
    Medlem Nivå 2
    Vi har börjat lägga ner fiberkabeln inom tomtgräns, väldigt nära till berg dock.

• Laddar…
  10. H
    Verktygstokig · Nivå 12
  11. P
    Medlem · Nivå 12
    • Laddar…
  12. H
    Verktygstokig · Nivå 12
    Tack, man blir rätt nöjd när det blir bra.

• Laddar…
  13. H
    Verktygstokig · Nivå 12
  14. H
    Medlem Nivå 3
    Vad tusans smart !!
    Tackar !

• Laddar…
  15. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Galet snyggt! Bra joppat! Väldigt stilrent.
    Från en trapp som skapar depressioner till något att vara stolt över :)