1 160 980 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Nackdel med robot :wow: Ta inte för mycket hästgödsel - ta mer av ogödslad torv.mexitegel skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Klippt ner / dragit upp all klasespirea jag såg (utom busken vid komposten... Något ska man ju ha kvar att göra) och tagit bort förvildad växtlighet vid trappan. Rishögen börjar bli ohanterligt stor 
Idag har jag planerat trädgården med en god middag bestående av extra mörad oxfile, potatisgratäng, egen gjord bea med egen lök och dragon, snart av egna ägg, och avnjutit en Rochefort 10 istället för ett glas rött! Oooops, planering av trädgården stod "tanten" för!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Den första mars kändes som rätt dag att röja upp efter Gorms och Helgas härjningar.
Just detta träd som hade lagt sig över vårt elstängsel.
Så här långt kom jag
Sågen fick övernatta ute, och idag kom en granne och räddade situationen med sin Jonsered.
Han gjorde ett litet extra provkap (kanske för att visa hur bra Jonseredaren var),
och här är resultatet, fotat inomhus:
Vad det är för träd? Troligen asp eller rönn. Någon som kan se?
Jag skall försöka räkna årsringarna i morgon, den kanske var årsbarn med mig
PS
Glömde skriva att detta inlägg dediceras till Husqvarna-sågarnas okrönte mästare D09!
Just detta träd som hade lagt sig över vårt elstängsel.
Så här långt kom jag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågen fick övernatta ute, och idag kom en granne och räddade situationen med sin Jonsered.
Han gjorde ett litet extra provkap (kanske för att visa hur bra Jonseredaren var),
och här är resultatet, fotat inomhus:
Logga in
Skapa konto
Vad det är för träd? Troligen asp eller rönn. Någon som kan se?
Jag skall försöka räkna årsringarna i morgon, den kanske var årsbarn med mig
PS
Glömde skriva att detta inlägg dediceras till Husqvarna-sågarnas okrönte mästare D09!
Redigerat:
Jo, stormfällda träd bjuder ofta på överraskningar. Ta det försiktigt så du inte råkar ut för en olycka.
På bilden ser det ut som att rotvältan är på väg att välta helt och inte gå tillbaka? Då är det än lurigare.
På bilden ser det ut som att rotvältan är på väg att välta helt och inte gå tillbaka? Då är det än lurigare.
Igår va det barmark och vi försökte lappa ihop växthuset. Idag verkar snön inte vilja sluta falla. Tur att vi har lite grönt att titta på här inne och drömma om sommaren: assorted paprika, lavendel, basilika och två sorters chili: Long slim och Tobago treasure.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Beskurit 2 häckar, tagit bort hallonskotten, klippt ner Hortensian, tagit bort buskar, klippt ner andra buskar...... kort sagt varit ute hela dagen med sekatör och såg.