mexitegel skrev:
Ok, stort tack för svar :). Det låter som en bra strategi och jag tror jag klipper ner den nu - så är det gjort :)
Jag har fri tillgång till fin brunnen hästgödsel och Robotklipparen ger inte så mycket gräsklipp :)
Nackdel med robot :wow: Ta inte för mycket hästgödsel - ta mer av ogödslad torv.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
H
Tid att börja med gräsmattan nu.
Börjar fylla upp och planera ut.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt ska fyllas upp.
Räknar med ca 500 kubik fyll sen 100 kubik jord på så ska den bli fin i vår

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Sågat ner och burit bort vad som sticksmässigt känns EXAKT som tusen enar. Faktamässigt så var det tre st bösiga buskar uppe i den halvordnade delen av naturtomten.

Klippt ner / dragit upp all klasespirea jag såg (utom busken vid komposten... Något ska man ju ha kvar att göra) och tagit bort förvildad växtlighet vid trappan. Rishögen börjar bli ohanterligt stor :)

Idag har jag planerat trädgården med en god middag bestående av extra mörad oxfile, potatisgratäng, egen gjord bea med egen lök och dragon, snart av egna ägg, och avnjutit en Rochefort 10 istället för ett glas rött! Oooops, planering av trädgården stod "tanten" för!

Jag har sågat ner ett par små tallar som stod på kommunens mark. Anledningen var att jag ville förbättra utsikten!

Jag vet, jag är en ond människa...

harry73
Jag hjälpte en kompis att ta ner ett körsbärträd som stod på kommunens mark precis utanför trädgården. Han frågade dock kommunen i förväg och fick OK. Så jag var ingen dålig människa :p

Apropå trädfällning: Ska bävern lyckas lägga fjärde trädet rätt, ner i älven?

bäver.jpg
Skapa konto

• Gilla
yonna och 3 till
  • Laddar…
Den första mars kändes som rätt dag att röja upp efter Gorms och Helgas härjningar.
Just detta träd som hade lagt sig över vårt elstängsel.

Så här långt kom jag
P1010035 (Large).JPG
Skapa konto

Sågen fick övernatta ute, och idag kom en granne och räddade situationen med sin Jonsered.

Han gjorde ett litet extra provkap (kanske för att visa hur bra Jonseredaren var),
och här är resultatet, fotat inomhus:
P1010040 (Large).JPG
Skapa konto

Vad det är för träd? Troligen asp eller rönn. Någon som kan se?
Jag skall försöka räkna årsringarna i morgon, den kanske var årsbarn med mig :)

PS
Glömde skriva att detta inlägg dediceras till Husqvarna-sågarnas okrönte mästare D09!

Redigerat:
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Jo, stormfällda träd bjuder ofta på överraskningar. Ta det försiktigt så du inte råkar ut för en olycka.

På bilden ser det ut som att rotvältan är på väg att välta helt och inte gå tillbaka? Då är det än lurigare.

Igår va det barmark och vi försökte lappa ihop växthuset. Idag verkar snön inte vilja sluta falla. Tur att vi har lite grönt att titta på här inne och drömma om sommaren: assorted paprika, lavendel, basilika och två sorters chili: Long slim och Tobago treasure.

DSC_0073.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Beskurit 2 häckar, tagit bort hallonskotten, klippt ner Hortensian, tagit bort buskar, klippt ner andra buskar...... kort sagt varit ute hela dagen med sekatör och såg.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
1780899_10153968933183328_873354122053866620_n.jpg
Skapa konto

Hittade lite livstecken i min nya rabatt som jag fixade förra hösten..
Nu är det vååååår.. :thumbup:

• Gilla
Allinug
  • Laddar…
Köpt en krusbärsbuske!

Köpt gräsfrön på nätet. Huset levererades i torsdags så snart kan även jag njuta av trädgårdens alla fröjder, och inte bara läsa den här tråden med avund i blicken! :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.