1 161 053 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Tvättstugan, och röret i brunnen kommer från tvättmaskinen. Det blir rätt så smutsiga kläder vi får hem från dagis och ibland slinker ett frö med. 
I december växte det gräs i brunnen och då gjorde jag rent ordentligt, men nu är det en solros (tror jag) som vil bosätta sig hos oss.
I december växte det gräs i brunnen och då gjorde jag rent ordentligt, men nu är det en solros (tror jag) som vil bosätta sig hos oss.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ska bli kul att höra vad det är för växt!
Kan det vara en näckros tro?
Kan det vara en näckros tro?
Jag tror det är en solros och blir det något av det återkommer jag med fler bilder
http://www.vinkocken.se/2011/04/plantering-9-april/
http://www.vinkocken.se/2011/04/plantering-9-april/
Solrosen växer som den ska (även om det inte är så mycket än) men jag har också klurat ut varför den växte just där.
Vi förvarar nämligen fågelmat i tvättstugan (oftast på tvättmaskinen) och det väcker en del uppmärksamhet hos yngsta barnet. Så en gång hamnade halva innehållet på golvet och i tvättmaskinen, och därifrån har några fågelfrön letat sig in i golvbrunnen för att fastna där någonstans. Fågelfrön brukar innehålla en del solrosfrön, så det förklarar också varför det är en solros
Vi förvarar nämligen fågelmat i tvättstugan (oftast på tvättmaskinen) och det väcker en del uppmärksamhet hos yngsta barnet. Så en gång hamnade halva innehållet på golvet och i tvättmaskinen, och därifrån har några fågelfrön letat sig in i golvbrunnen för att fastna där någonstans. Fågelfrön brukar innehålla en del solrosfrön, så det förklarar också varför det är en solros
Råkade köra ett par byxor i tvättmaskinen som jag hade glömt kvar en påse med ärtfrön i - efter tvätten hade de grott! Såg antagligen mer än vanligt förvirrad ut när det var groddade frön i halva tvättmaskinen. 
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Jag har iaf tänkt på att gå ut och ta undan utegranen. Kanske gör det imorrn.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Inte i, men för trädgården. Har planterat frö (Astilbe och Lavendel) för att kunna plantera ut om några månader. Ska plantera lite fler perennfröer om några veckor. Ska bli intressant att se om det blir något resultat med mina enkla medel. Billiga planteringskrukor och så kallat miniväxthus från plantagen, jord som marknadsförs som kvalitet. Inga speciallampor, värme eller annat. Allt placerat på matbordet så att jag kommer ihåg att kolla fuktigheten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har börjat såga ner ett gammalt dött träd (asp?) som fallit över vårt elstängsel.
Det är knappt att motorsågen orkar igenom, och jag är ovan och lite rädd, trots att jag har sågskyddsbyxor, -stövlar och hjälm med ögonskydd.
Men om vi tar det med lämpor skall det väl gå
Fast lite hejarop skulle sitta fint
Det är knappt att motorsågen orkar igenom, och jag är ovan och lite rädd, trots att jag har sågskyddsbyxor, -stövlar och hjälm med ögonskydd.
Fast lite hejarop skulle sitta fint
Kör bara kör! Men med sans och vett!KnockOnWood skrev:Har börjat såga ner ett gammalt dött träd (asp?) som fallit över vårt elstängsel.
Fast lite hejarop skulle sitta fint![]()