1 161 069 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Det där med rabarber, vet inte hur mycket vi misshandlat våran, kapat den och givit bort delar, flyttat den flera gånger men den blir ett monster varje år oavsett. Vi tänker alltid göra nåt med den men det blir aldrig av så allt hamnar på komposten år efter år. Samma med hallonen, ingen vill ha dom men dom växer nåt otroligt.
Husägare
· Uppsala
· 733 inlägg
Varför skördar ni rabarbern om ni inte ska använda den? Den kan väl lika gärna stå kvar i landet då.V Ville_Vessla skrev:Det där med rabarber, vet inte hur mycket vi misshandlat våran, kapat den och givit bort delar, flyttat den flera gånger men den blir ett monster varje år oavsett. Vi tänker alltid göra nåt med den men det blir aldrig av så allt hamnar på komposten år efter år. Samma med hallonen, ingen vill ha dom men dom växer nåt otroligt.
Byggt terass odling på en bergssluttning. Imorgon rensa bort diverse ormbunkar och kottar samt miljoner barr som kommer komposteras till nästa sommar. Förra årets samlade löv är nu en gräsmatta 👍. Älskar att ta tillvara allt naturen ger ❤️.
Riktigt hemmabygge, inte alls snyggaste placeringen och gerillalösning men den funkar! Alla delar fanns på gården förutom kranen.
Blev förvånad att vårt 35 kvm stora tak fyllde den på ca 2 veckor! Visserligen med ett åskoväder. Nu vill jag ha en till!
Hade köpt en billig kran i tunt gods, både kranen och muffen. Använde medföljande gängtejp och som vanligt funkar inte den så bytte till gänglinn och pasta. Nu är den tät.
Hur har ni andra gjort med era IBC-tankar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev förvånad att vårt 35 kvm stora tak fyllde den på ca 2 veckor! Visserligen med ett åskoväder. Nu vill jag ha en till!
Logga in
Skapa konto
Hade köpt en billig kran i tunt gods, både kranen och muffen. Använde medföljande gängtejp och som vanligt funkar inte den så bytte till gänglinn och pasta. Nu är den tät.
När man börjar samla vatten inser man hur mycket det faktiskt är som faller i även ett litet regn..FreQa skrev:
Riktigt hemmabygge, inte alls snyggaste placeringen och gerillalösning men den funkar! Alla delar fanns på gården förutom kranen.
[bild]
[bild]
Detta skulle vara en liten hosta / funkia… och det var den i några år - nu är den inte alls ”liten” längre..
Dags att gräva bort, dela och placera ut på annat håll! Hoppas inte rötterna är lika stora som bladverket..
Logga in
Skapa konto
Dags att gräva bort, dela och placera ut på annat håll! Hoppas inte rötterna är lika stora som bladverket..
Inte trädgården per se, men jag var i trädgården när jag gjorde det.
Våldsförde mig på avokadon vi har i fönstret i söderläge, den hade växt sig lång och gänglig, knappa en och en halv meter ungefär men inte så mycket på bredden. Nu klippte vi den ovanför de små utstickare som faktiskt kommit senaste veckorna. Får se om den tar sig..
Vore lite ledsamt om de gav sig, de har hängt med i 10 år eller nåt..
Våldsförde mig på avokadon vi har i fönstret i söderläge, den hade växt sig lång och gänglig, knappa en och en halv meter ungefär men inte så mycket på bredden. Nu klippte vi den ovanför de små utstickare som faktiskt kommit senaste veckorna. Får se om den tar sig..
Vore lite ledsamt om de gav sig, de har hängt med i 10 år eller nåt..
Logga in
Skapa konto