Hej hej, här har ni mig 👋
Lyckas alltid slå knut när jag backar med kärra och mannen säger att han ser vem av mig och sonen som backat in på garageuppfarten (utan kärra) 😁

• Haha
  • Älska
  • Gilla
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Lill72 Lill72 skrev:
Hej hej, här har ni mig 👋
Lyckas alltid slå knut när jag backar med kärra och mannen säger att han ser vem av mig och sonen som backat in på garageuppfarten (utan kärra) 😁
Det är en styrka att med humor kunna erkänna ens tillkommakortanden ❤️ Jag var fena på att backa med släp, men att göra det på en trång återvinningsstation med en hoper andra irriterade och jäktade är inte bästa publik.

• Gilla
  • Älska
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Jag lastade släpet med alla gamla grenar som samlats på hög eftersom de är för stora för kompostkvarnen. När jag lyfte en av de sista som hade en liten fläck av vad som ut som torrt visset gräsklipp under sig började det plötsligt surra omkring getingar. Gräset var inte gräs utan träfiber från grenen som låg ovanpå. Det hade jag nog kunnat räkna ut eftersom allt annat runtomkring är blött. Nåja, getingarna var mer förvirrade än arga så jag lade tillbaka grenen efter en stund och klippte bort alla döda grenar på havtornsbuskarna. Tre skottkärror blev det (mycket luft) och man ser ingen skillnad 😀

Det var för regnigt för stordåd.Tog ett par varv med saxen på snigeljakt bara. Riktigt stora exemplar som vågat sig fram nu i regnet.

Hoppas på lite uppehåll imorgon så häckarna kan klippas. Ser helt vilda ut nu.

K
H Harmagedon skrev:
Det var för regnigt för stordåd.Tog ett par varv med saxen på snigeljakt bara. Riktigt stora exemplar som vågat sig fram nu i regnet.

Hoppas på lite uppehåll imorgon så häckarna kan klippas. Ser helt vilda ut nu.
Såg på regnradarn igår morse att ett stort regnväder skulle vara på väg mot vårt område, men tji fick vi, det hoppade i stort sett över vår lilla by. Det blev 3 mm...😡 😥
det hade gärna fått regna hela dan, för det är såå torrt!

K Kakelugnen566 skrev:
Såg på regnradarn igår morse att ett stort regnväder skulle vara på väg mot vårt område, men tji fick vi, det hoppade i stort sett över vår lilla by. Det blev 3 mm...😡 😥
det hade gärna fått regna hela dan, för det är såå torrt!
Ja, regnet är absolut välbehövligt här så jag klagar inte egentligen. Kanske ger jag mig ut och letar kantareller idag.

K
H Harmagedon skrev:
Ja, regnet är absolut välbehövligt här så jag klagar inte egentligen. Kanske ger jag mig ut och letar kantareller idag.
Kul! Ja det är ingen idé här...😥

Lite men det får ni inte se, njuter istället av lugnet. Grönfinkarna med ungar har redan ätit kvällsmat och då kommer domherren och tar sin del.
Domherre på fågelmatare i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Håller på att slutföra ett utekök av hopsamlade saker som vänner skulle kasta, saker från grovsopor/tippen, loppisfynd och sånt som fanns i gömmorna.
Har i stort sett bara köpt betong.
Snart dags att premiär-grilla några korvar!
Hemmagjort utekök byggt av återvunna material, dekorerat med krukväxter under ett träd i trädgården.
Skapa konto
Utekök byggt av återvunna material med tegel, kryddkrukor och en vedspis framför en lummig häck.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 14 till
  • Laddar…
K
Lill72 Lill72 skrev:
Håller på att slutföra ett utekök av hopsamlade saker som vänner skulle kasta, saker från grovsopor/tippen, loppisfynd och sånt som fanns i gömmorna.
Har i stort sett bara köpt betong.
Snart dags att premiär-grilla några korvar!
[bild][bild]
Kul! Bra idé! 👍

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Lite, men det finns kvar...
Grön trädgård med ett träd och ett rött hus i bakgrunden, soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Gjort en av favoritaktiviteterna i trädgården för första gången i år
Röda hallon på buskar i en trädgård med gröna blad och synlig jord under buskarna.
Skapa konto
Färska hallon i en plastbehållare plockade från en hallonbuske i trädgården.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
P-plats och 13 till
  • Laddar…
Byggt en pergola över dammen :)

• Pergola byggd över en damm med omgivande stenar och grönska, i en trädgård med staket och träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Pergola byggd över en damm i en trädgård, omgiven av buskar och staket i bakgrunden under en solig dag.
    Skapa konto
  • Pergola byggd över en trädgårdsdamm omgiven av grönska, med en stenlykta i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
K
Gröna hinken innehåller vissna rosor och blad.
Skapa konto

Klippt vissna blommor på stora rosen Två blommande rosor framför ett fönster, omgiven av gröna blad, med en persienn ovanför.
Skapa konto

Två rosor kvar..

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Skaffat mig jobb.
En grusväg med en lastbil fylld med grus, omgiven av träd och grönska.
Skapa konto
Grushög på uppfart bredvid ett rött hus och en släpvagn, omgiven av gröna träd.
Skapa konto

Fullt på infarten med 2 bilar och en a-traktor, idag kommer en till a-traktor...🫣🤯😍

• Gilla
P-plats och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.