1 161 069 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
Eftersom kommunen haft 5år på sig att lösa avrinningen från vägen, men att det inte hänt nått. Och jag är hiskeligt trött på vatten i källaren blir det nu en 50cm hög stödmur med dränering bakom.
Tidigare var det lutning hela vägen mot husväggen, men skottade ur för 4 år sedan och fick till en lutning på 2.5m ut från huset och 15cm fall. Men det har istället gjort att häcken börjat kassa ner närmare huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidigare var det lutning hela vägen mot husväggen, men skottade ur för 4 år sedan och fick till en lutning på 2.5m ut från huset och 15cm fall. Men det har istället gjort att häcken börjat kassa ner närmare huset.
Ca 15 kvadrat gräs/grönmatta borta och det mesta ligger in under en häck i block. Tanken ör att det antingen tar sig några gräs/blommor istället för kirskål eller blir det näring till häcken.Z z_bumbi skrev:
Några block utanför häcken orkade jag transplanterade genom att gräva etc (de med mest blommor) men det mesta är bara ditlagt.
Nu jämna till botten, köpa duk och beställa hem 4 m^3 makadam.
Kvarvarande yta att gräva har ökat till 25 m^2 men det viktigaste är rimligt klart för bygge.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Logga in
Skapa konto
Handlat lite till trädgården idag; tre tomatplantor ( varav två av min favorit Yellow mini, en gul, söt körsbärstomat)
Den tredje har jag redan glömt namnet på... (Beata nåt ? men röd och i jordgubbsformat)
Sen två Såpnejlikor och en Husarknapp till pynt. Det kan vara lagom att ta hand om denna sommar 👍
Det ser inte riktigt ut som såpnejlikor, är det bergsnejlikor?K Kakelugnen566 skrev:[bild]
Handlat lite till trädgården idag; tre tomatplantor ( varav två av min favorit Yellow mini, en gul, söt körsbärstomat)
Den tredje har jag redan glömt namnet på... (Beata nåt ? men röd och i jordgubbsformat)
Sen två Såpnejlikor och en Husarknapp till pynt. Det kan vara lagom att ta hand om denna sommar 👍
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Tillbringade lördagen med att fixa till lite vindskydd till katten, hon vart missnöjd när vi plockade ner tujorna som stod mot hennes bur i fjol. Passade även på att sätta kjol under trädäcket så lilla My (roboten) får det lite mer ombonat i sitt nya hem.
Vi har lyckats skrämma upp lite gräs. Gjorde ett inte alltför ambitiöst försök att punktlaga en väldigt död del av gräsmattan och en plätt där vi plockade bort en buske
Ena gjorde vi ändå ganska ordentligt förarbete och körde fiberduk över
Andra kändes mer som att vi bara kastade ut lite frön och vattnade
Odlade inte hunden
Ena gjorde vi ändå ganska ordentligt förarbete och körde fiberduk över
Logga in
Skapa konto
Andra kändes mer som att vi bara kastade ut lite frön och vattnade
Logga in
Skapa konto
Odlade inte hunden
Logga in
Skapa konto
Fällde ett träd för några dagar sedan, idag kapat upp 2-3 meters bitar, och dragit undan och påbörjat att såga upp skiten.
Ryckt en del ogräs - jäklars vilka jobbiga rötter rödklöver har, om man låter dem växa till sig 2-3 år.
Klippt gräset.
Kändes konstigt att ta en gräsklipparöl före kl 11 på en fredag, så jag tänker att jag har den innestående.
Ryckt en del ogräs - jäklars vilka jobbiga rötter rödklöver har, om man låter dem växa till sig 2-3 år.
Klippt gräset.
Kändes konstigt att ta en gräsklipparöl före kl 11 på en fredag, så jag tänker att jag har den innestående.