1 132 890 läst ·
8 392 svar
1133k läst
8,4k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Märkligt! Tänker att bönor och ärter har ungefär samma krav. Pyralider kan komma med höns och kogödsel också. Men det borde väl ha samma påverkan på bönor i så fall?Mathildatiger skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Det är åtminstone 15 mil till Örebro härifrån så jag känner mig oskyldig, trots att Briggsen är en sidspis.
Tagit mej ut i regnträdgården för att punktklippa avenbokshäcken så att brevbäraren når brevlådan från sin postbil. Häcken har blixtsnabbt vuxit vägrätt. Jag funderar lite på hur utvecklad postnissens intresse för bilars lack är eftersom jag bara klippt någon meter före och efter lådan ...
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 874 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Fick hem tre ton jord till att fylla upp gräsmattan med i fredags så i helgen kärrade jag ut jorden. Jämnade till ikväll och gödslade och sådde gräs.
Kändes som ett strongman-träningspass och det var jobbigare att packa jorden med fötterna än jag trodde. Det ser man på stegräknaren också (gjorde det efter middagsmaten).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kändes som ett strongman-träningspass och det var jobbigare att packa jorden med fötterna än jag trodde. Det ser man på stegräknaren också (gjorde det efter middagsmaten).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 2 087 inlägg
Hade hjälp av sönerna att sätta potatis i sommarstugan. När vi var klara grävde vi lite i ett sorkhål och råkade hitta lite slang.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Uppsala
· 663 inlägg
Idag har jag planterat stjärnklocka och grekvädd i en rabatt. Grekvädden har jag sått från frön jag plockade i trädgården förra året så lite extra kul att de tagit sig bra.
Häromdagen satte jag ut solhattarna som också är från egna frön. Är för snål för att köpa allt som färdiga plantor. 🙂
Häromdagen satte jag ut solhattarna som också är från egna frön. Är för snål för att köpa allt som färdiga plantor. 🙂
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Sållat jord från en pallkrage som har ruttnat och blivit ett gigantiskt myrbo. Det finns myror i hela pallkragen…. Myrorna var INTE glada, men jag är nöjd med att kunna köra gräsklipparen där eftersom det finns massor m kirskål i häcken bredvid.
Jorden lägger jag sedan ut på gräsmattan där vi behöver jämna till (där det stod en ovanmarkpool under 10 år). Varför köpa dressjord när man kan sålla egen, det blir dessutom en gratis träningspass 🫣🤣
Jorden lägger jag sedan ut på gräsmattan där vi behöver jämna till (där det stod en ovanmarkpool under 10 år). Varför köpa dressjord när man kan sålla egen, det blir dessutom en gratis träningspass 🫣🤣
Jag har också kört nån slags träningspass. Ultramaraton kanske?
Planterat ut en massa grönsaker och sommarblommor som avhärdats. Både i odlingslådor och rabatter. Krukan om annat som inte var färdigt för utplantering.
Rensat den sista rabatten. Grävt upp enorma plantor daggkåpa som rymt in i planteringar de inte ska vara i.
Burit ut pelargoner till avhärdningstältet.
Försökt skrämma en älg som ville flytta in. Jag tror inte han blev direkt skrämd men han valde att gå tillbaka till skogen iallafall.
Planterat ut en massa grönsaker och sommarblommor som avhärdats. Både i odlingslådor och rabatter. Krukan om annat som inte var färdigt för utplantering.
Rensat den sista rabatten. Grävt upp enorma plantor daggkåpa som rymt in i planteringar de inte ska vara i.
Burit ut pelargoner till avhärdningstältet.
Försökt skrämma en älg som ville flytta in. Jag tror inte han blev direkt skrämd men han valde att gå tillbaka till skogen iallafall.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Spenderat hela dagen i trädgården. Rensat en massa ogräs och tömt och sållat en kompost. Skvätt vatten på det nysådda gräset 3-4 gånger och snart är regnvattentanken slut.
Inte lyckats plantera ut de sista tomaterna som var planen.
Nu sitter jag på min trädgårdstol och kollar på kållandet.
Inte lyckats plantera ut de sista tomaterna som var planen.
Nu sitter jag på min trädgårdstol och kollar på kållandet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto