1 161 073 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Det är rätt enkelt egentligen, klipper man på hösten så klipper man de som haft bär. Klipper man på våren så klipper man de som är döda. För de pinnar som hade bär i somras dör. Nu borde de vara såpass gröna att du enkelt ser vilka som är döda och ska tas bort.R Real-House skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Inlett gräsklippningssäsongen med årets förta start av gräsklippare och klippning.
Startade på andra rycket, Klippo inköpt 2003.
Som info, stått över vintern ute under tak med vanlig "handelsbensin" 98 oktan i tanken, för alla som diskuterar full eller tom tank över vintern.
Startade på andra rycket, Klippo inköpt 2003.
Som info, stått över vintern ute under tak med vanlig "handelsbensin" 98 oktan i tanken, för alla som diskuterar full eller tom tank över vintern.
Vi har flyttat lite växter då vår storsten ska spräckas och köras bort.
En fråga; äter rådjur era hallonbuskar??
Planterade hallon för en vecka sedan och grannen sa att de fått sina hallon avgnagda.
//AA
En fråga; äter rådjur era hallonbuskar??
Planterade hallon för en vecka sedan och grannen sa att de fått sina hallon avgnagda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
//AA
Vi har inga planterade hallonbuskar, utan bara de som växer vilt i skogsbrynet intill, men det står då kvar så man får några hallon varje år. Inte någon mängd, men eftersom det finns alls tänker jag att rådjuren inte äter (just den sorten) i alla fall. Och rådjur har vi gott om.
Klippt gräset på innergården för 2:a gången i år redan.. 😳 (villeha det gjort innan regnet kom.. ).
Maken klippte vår väg oxå.. baksidan hann vi inte med (regnar)
Kört iväg ett lass med grenar/trädbitar (efter trädet som föll för ett par månader sedan)
Köpt 8 säckar jord..
Maken klippte vår väg oxå.. baksidan hann vi inte med (regnar)
Kört iväg ett lass med grenar/trädbitar (efter trädet som föll för ett par månader sedan)
Köpt 8 säckar jord..
Husägare
· Uppsala
· 734 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 734 inlägg
I krukorna ute (dvs till tomater och gurka) använder jag en blandning av förra årets krukjord, jord från komposten och hönsgödsel. Inne däremot, till förodling, använder jag köpt torvfri jord. Tycker det fungerar bra och man slipper bidra till skövlade våtmarker.Snigla skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Inte Ett Jota.
Igår klipptes gräs.
Igår klipptes gräs.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Inte mycket här heller även fast jag skulle vilja. Det enda är att jag skördat sparris och täckt sparrislanset med odlingstunnlar eftersom det blir några kalla dygn nu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto