Krattat vass En grön maskin arbetar med att samla och kratta ihop vass på en grusväg omgiven av träd och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
R Real-House skrev:
Jag blir lite fundersam. Eller kommer det växa upp nya grenar (som jag inte ser än) den här säsongen som ska sparas till nästa år för att ge bär?
Det är rätt enkelt egentligen, klipper man på hösten så klipper man de som haft bär. Klipper man på våren så klipper man de som är döda. För de pinnar som hade bär i somras dör. Nu borde de vara såpass gröna att du enkelt ser vilka som är döda och ska tas bort.

• Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
P
Lyft lite sten och rensat ogräs! 😊💪

• Stenar placerade på markduk vid en grusuppfart, med ett fält och några träd i bakgrunden. En hink står på en stor sten.
    Skapa konto
  • Grusplan med rensade stenar och redskap, omgiven av träd i soligt landskap.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Inlett gräsklippningssäsongen med årets förta start av gräsklippare och klippning.
Startade på andra rycket, Klippo inköpt 2003.

Som info, stått över vintern ute under tak med vanlig "handelsbensin" 98 oktan i tanken, för alla som diskuterar full eller tom tank över vintern.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Vi har flyttat lite växter då vår storsten ska spräckas och köras bort.

En fråga; äter rådjur era hallonbuskar??

Planterade hallon för en vecka sedan och grannen sa att de fått sina hallon avgnagda.

Sten täckt med presenning omgiven av växter i en trädgård, delvis uppgrävd mark syns; nära vit staket och häck.
Skapa konto

Trädgårdsland med nyplanterade växter, inklusive unga hallonbuskar, omgivna av jord och gräs.
Skapa konto

//AA

Vi har inga planterade hallonbuskar, utan bara de som växer vilt i skogsbrynet intill, men det står då kvar så man får några hallon varje år. Inte någon mängd, men eftersom det finns alls tänker jag att rådjuren inte äter (just den sorten) i alla fall. Och rådjur har vi gott om.

• Gilla
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
K
Hyvlat ogräs mellan plattorna En hacka som har använts för att avlägsna ogräs mellan betongplattor vid en trävägg.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Klippt gräset på innergården för 2:a gången i år redan.. 😳 (villeha det gjort innan regnet kom.. ).

Maken klippte vår väg oxå.. baksidan hann vi inte med (regnar)

Kört iväg ett lass med grenar/trädbitar (efter trädet som föll för ett par månader sedan)

Köpt 8 säckar jord..

• Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
Förberett husvagnsparkering
Två barn i en leksaksbil på en grusuppfart framför en röd traktor och en lada i skogsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Krukat dahliorna.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Köpt 8 säckar jord..
Torvfri jord hoppas jag på 🙂

Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Torvfri jord hoppas jag på 🙂
Nä tyvärr inte.
Emmaljunga rosjord och planteringsjord.

Till trädgården allmänt gillar jag köpa kompostjorden på soptippen .. men den testas inte för pyralider.. så den används ej på chili o tomater..

Snigla Snigla skrev:
Nä tyvärr inte.
Emmaljunga rosjord och planteringsjord.

Till trädgården allmänt gillar jag köpa kompostjorden på soptippen .. men den testas inte för pyralider.. så den används ej på chili o tomater..
I krukorna ute (dvs till tomater och gurka) använder jag en blandning av förra årets krukjord, jord från komposten och hönsgödsel. Inne däremot, till förodling, använder jag köpt torvfri jord. Tycker det fungerar bra och man slipper bidra till skövlade våtmarker.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Inte Ett Jota.
Igår klipptes gräs.

• Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
S
Inte mycket här heller även fast jag skulle vilja. Det enda är att jag skördat sparris och täckt sparrislanset med odlingstunnlar eftersom det blir några kalla dygn nu.

Skördade sparrisar ligger på ett svart bord av stenplatta på en uteplats med tegel och grus.
Skapa konto

Trädgårdsbäddar täckta med vita odlingstunnlar för att skydda sparris under kalla dagar.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.