galento
De här är 70-talare också 👍

A
galento galento skrev:
De här är 70-talare också 👍
Vilka är 70-talare?

galento
Deutz 5206 och Ford 5000.

A
galento galento skrev:
Deutz 5206 och Ford 5000.
Ok, då är jag med :) Du har stängt din profil så jag inte kunde se dina tidigare inlägg/svar.

Konstaterar att även om jag har köpt en gammal traktor så är den för hög för traktorskjulet. Inte mycket, men mycket nog för att det antingen ska behöva byggas om lite eller ersättas. Jag skulle ändå vilja grusa upp det som är om det ska användas, och då blir det ju ännu mindre marginal mot taket.
Gammal grön traktor med gul säte står delvis under ett lågt traktorskjul, nästan i kontakt med taket. Bakgrund av rödmålad byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så bygga om eller bygga nytt? Det lutar just nu åt det senare. Ett skjul till är alltid bra att ha...

galento
Ja utrymmen går åt 😉 , höjde taket på carporten här så de går under men där står en bil nu 😎
Så man skulle behöva ha nåt att ha bilen under 🤔 😆

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så bygga om eller bygga nytt?
Släppa ut lite luft ur bakhjulen verkar enklast. 😱🙃😂

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Släppa ut lite luft ur bakhjulen verkar enklast. 😱🙃😂
Får man köpa nya verktyg för det?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Jag tror du behöver bygga en större maskinhall, för att inse att traktorn är för liten och du behöver en större för att den ska passa maskinhallen.

Själv hoppas jag bli traktorägare i det snaraste, svärfar står kvar som ägare av den nyare (19år) Massey Fergusonen.
Men den Farmall H från 1947 som varit på gården sedan 54 blir väl tekniskt sett vår, även om den inte körts på många år.

Sen får jag också nöjet att tampas med Lantbrukets brandskyddskommitte som ställer lite spännande krav på vad som får parkeras i maskinhallen, exempelvis åkgräsklipparen.

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tror du behöver bygga en större maskinhall
Tanken slog mig verkligen efter omrangering av slaghack, harv, vedkap och lite annat smått och gott när det skapades utrymme för traktorn som ändå inte fick plats.

Rimligare röster säger att det finns en hel ladugård att ha redskap och maskiner i jämte de vagnar som redan står där, men då måste man ju ta tag i all bråte och vem orkar det!?

Rimliga röster är så tråkiga.

Låter som ett ypperligt tillfälle att bygga mer ändamålsenliga utrymmen...

Och när jag tänker på det, undrar om inte jag också behöver en ny maskinhall 🤔

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Rimliga röster är så tråkiga.
13th Marine 13th Marine skrev:
Och när jag tänker på det, undrar om inte jag också behöver en ny maskinhall
Hur mår ni egentligen? Alla behöver både nya verktyg och en ny stor maskinhall!

• Gilla
  • Älska
vcx och 3 till
  • Laddar…
Det är en prioriteringsfråga, jag behöver en verkstad också, den gamla snickarboden duger inte mycket till.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag behöver ett nytt avlopp. Det är tydligen bara skit med det gamla.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Tillbaka till traktorerna!

Här är svärfars MF:
Röd Massey Ferguson traktor parkerad på stenlagd uppfart bredvid en Babboe-låda. Bakgrund med träd och en röd stuga.
Skapa konto

Och Farmallen
Röd Farmall traktor i en lada, omgiven av cyklar, däck och diverse föremål. Traktorn har destillatmotor utan hydraulpump.
Skapa konto

Destillatmotor och ingen hydraulpump.

• Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.