237 370 läst ·
770 svar
237k läst
770 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Tack för tips Heimlaga , ja det är nog bra läge om man kan fixa detta nu.H heimlaga skrev:
Redigerat:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.
Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Hur stor fastighet har kompisen och hur högt kan han stapla?Norrtull skrev:
Om ni skaffar ett traktorekipage likt det i filmen kan ni ju dessutom stå på lassen och lasta av, då förmår ni nog åtminstånde 3 om inte 4m höga vedtravar likt dem som förekom i städerna under 2a världskriget.
Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
Det alltid när man behöver traktorn som mest som det krånglar.galento skrev:
Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
[bild]
Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
40 cm snö det fixar du ju snabbt med snöskyffel 😀
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 601 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 601 inlägg
Nå, har det blivit något köp utav tvåhjulstraktor ännu?5 50procent skrev:
Jag fick denna film på messenger av en kompis igår men jag har har tyvärr lite andra inköp som kommer före.
IRUS U900 med modernare motor, Honda med elstart.

